تابستان امسال مهم‌تر از فصل‌های دیگر است

برای طی‌کردن مسیر موفقیت در هر کاری، ابتدا باید تعریف دقیقی از هدف خود داشته باشید.

تابستان امسال مهم‌تر از فصل‌های دیگر است

برای طی‌کردن مسیر موفقیت در هر کاری، ابتدا باید تعریف دقیقی از هدف خود داشته باشید. با داشتن هدف، مسیرتان تا رسیدن به نتیجه، شفاف خواهد شد و می‌توانید برنامه‌ریزی کامل و درستی کنید و همه‌ی جوانب را در نظر بگیرید و احتمالات را پیش‌بینی کنید. تابستان اولین مرحله‌ی مطالعاتی شما برای کنکور است. باید ابتدا از خودتان دو سؤال بپرسید و برای آن‌ها پاسخ مشخص داشته باشید: اول اینکه هدفتان از درس‌خوندن دقیقاً چیست و دوم اینکه برای سال کنکور چه برنامه‌ریزی مطالعاتی باید داشته باشید.

جواب سؤال اول برای هر دانش‌آموزی، شخصی و متفاوت است. البته باید هدف‌گذاری‌تان واقع‌بینانه باشد. در جواب سؤال دوم باید بگویم اگر فقط خودتان می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید تا مشخص‌کردن برنامه، به زمان زیادی نیاز دارید. شما در سال کنکور فرصت آزمون و خطا ندارید و برنامه‌ی بلندمدت هم به آزمایش و تجربه‌ی قبلی نیاز دارد. با یک‌برنامه‌ای‌بودن و اعتماد به یک برنامه‌ی دقیق و مشخص، تردیدها و نگرانی‌هایتان در مسیر کنکور به آرامش و اعتمادبه‌نفس تبدیل می‌شود.

توصیه می‌کنم از برنامه‌ی آزمون‌های کانون در برنامه‌ریزی خود کمک بگیرید. این برنامه بیش از 25 سال، پشتوانه‌ی تجربه‌ی بهترین استادان کشور را دارد و اکثر دانش‌آموزان برتر کنکور، مسیر موفقیتشان را قبل از شما با اعتماد به برنامه‌ی کانون طی کرده‌اند. این برنامه هر سال با توجه به موقعیت‌های متفاوت به‌روز شده است.

امسال با توجه به بیماری کرونا، تابستان از تابستان‌های قبل برای مطالعه مهم‌تر است. در مدارس ممکن است بخشی از آموزش به‌صورت حضوری و بخشی هم غیرحضوری باشد. باید در تابستان با برنامه‌ریزی درست در درس‌ها پیشروی کنید. اگر در تابستان دست‌کم یک‌سوم مطالب را مطالعه کنید، در شروع سال تحصیلی بیشترین انرژی را برای مطالعه خواهید داشت. از طرفی درس‌های پایه‌ی سال قبل به مرور نیاز دارد. درس‌های سال آینده هم باید پیش‌خوانی شود. بعضی چیزها هم پیش‌بینی‌ناپذیرند و باید از همین حالا به فکرشان بود. برنامه‌ی آزمون‌های کانون بر اساس همین نیاز‌ها طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد تا وضعیت خود را در ابتدای مطالعه بشناسید و بعد در انتهای پروژه‌ی تابستان، از میزان پیشرفت خود آگاه شوید.

از طرفی به‌دلیل شیوع بیماری بهتر است تا در تابستان به‌صورت غیرحضوری در آزمون‌ها شرکت کنید و امتحان بدهید. کانون این امکان را هم برای شما فراهم کرده است. امسال علاوه بر 25 آزمون اصلی کنکوری‌ها تعداد بیشتری آزمون غیرحضوری مکمل برای پیشرفت درسی شما در نظر گرفته شده است. هرچه بیشتر امتحان بدهید، ساعت مطالعه و انگیزه‌تان برای ادامه‌ی مسیر، بیشتر خواهد شد. در طول دوران مدرسه هم هروقت امتحان داشتید، بیشتر درس می‌خواندید.

برای کسب نتایج بهتر و موفقیت بیشتر، از خدمات سایت کانون و صفحه‌ی شخصی‌ و کمک پشتیبان و مدیر آزمون‌های خود بهره‌ی بیشتری ببرید. امسال پیگیری‌های کانون از طریق ارتباط با اولیای شما که پشتیبان شما در خانه هستند، افزایش خواهد یافت. به برنامه‌ی آزمون‌های کانون اعتماد کنید و تا رسیدن به هدف و کسب موفقیت با کانون همراه باشید.

Menu