هدف‌گذاری چند از ده، بهترین راه برای ساختن آینده

بهترین راه برای ساختن آینده، پیش‌بینی آن است. انتخاب هدف باعث افزایش تلاش و انگیزه می‌شود.

هدف‌گذاری چند از ده، بهترین راه برای ساختن آینده

بهترین راه برای ساختن آینده، پیش‌بینی آن است. انتخاب هدف باعث افزایش تلاش و انگیزه می‌شود. هدف‌گذاری نیازمند خودشناسی و خودآگاهی است. اگر هر دانش‌آموز بتواند در هر مبحث توانمندی‌‌های خود را با توجه به حل تست و تمرین‌‌ در منزل بشناسد، می‌تواند تخمین بزند که در هر مبحث قادر به پاسخ‌گویی به چه تعداد تست در آزمون خواهد بود. درواقع میانگین درصد‌‌های آزمون‌‌های گذشته یا حتی آزمون‌هایی که در منزل از خودشان می‌گیرند، آن‌ها را به این خودشناسی می‌رساند.

برای رسیدن به هدف‌گذاری‌ها، دانش‌آموزان باید راهکارهای کلی زیر را در نظر بگیرند:

ساعت مطالعه‌ی مناسب و متعادل بسیار مهم است. سخت‌کوشی و تکرار، مهم‌ترین عامل موفقیت در تحصیل است. کمیت مطالعه‌ی خود را در این راستا افزایش دهید. تهیه‌ی کتاب‌ها و منابع کمک‌آموزشی استاندارد و مناسب تستی و تشریحی برای رسیدن به این هدف کمک زیادی به شما می‌کند. حل تمرین و تست زیاد موجب می‌شود در هر مبحث به تسلطی که لازم است برسید.

اولویت‌بندی فعالیت‌های درسی راهکار مناسب دیگری برای رسیدن به پیشرفت است. رعایت تعادل‌های مطالعاتی هم برای هر دانش‌آموزی بسیار مهم است. میان ساعت مطالعه و استراحت، مطالعه‌ی درس‌های عمومی و اختصاصی و مطالعه‌ی تستی و تشریحی تعادل برقرار کنید و از افراط و تفریط خودداری کنید.

داشتن تمرکز حواس هنگام مطالعه را باید هر روز تمرین کنید. راهکارهایی مانند محدود کردن بازه‌ی زمانی مطالعه، مشخص کردن حجم مطالعه‌ی مباحث در زمان تعیین‌شده، مکتوب کردن افکار مزاحم و حذف تدریجی آن‌ها و هم‌چنین ایجاد فضای مطالعاتی مناسب و آرام در این زمینه مؤثر است.

Menu