1.آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر . حضور پیوسته در ازمونها باعث ایجاد نظم در مطالعه و پیشرفت تراز میشود.
2.پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث شد نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم و در جهت بهبودی آنها و افزایش ترازم پیشرفت کنم.
3.آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله . قبولی در آزمون تیزهوشان . پیشرفت در درسهایی که ضعف داشتم مانند درس علوم .
4.آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله ،زیرا آزمونهای مشابه پارسال من را برای آزمون اصلی آماده تر میکند و باعث پیشرفت من قبل از آزمون میشود.
5.شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
از نظر درسی توانستم نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم و از نظر زمان و برنامه ریزی توانستم زمان خود را برای مطالعه ،درس خواندن ،تست زدن مدیریت کنم وطبق برنامه راهبردی پیش بروم.
6.مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله ،در تابستان یک هفته درسهای پنجم را مطالعه و مرور میکردم و هفته بعد درسهای ششم را میخواندم.
7.نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
درس های ریاضی و فارسی .همه این دروس نقاط قوت من بودند، ولی به عنوان نقطه قوت پایدار می توانم درس ریاضی را نام ببرم.من در ابتدا درسنامه فصل مورد نظر را مطالعه کرده و سپس تست های آن را حل میکردم.
8.دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله ، به من کمک میکرد که ساعت مطالعه خود را مدیریت کنم و طبق برنامه راهبردی پیش بروم.
9.مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
مهمترین چیزی که یاد گرفتم این بود که هر چه تعداد تست و ساعت مطالعه خود را بیشتر افزایش دهم ترازم بهتر می شود ،پس مدیریت ساعت مطالعه یکی از ارکانی هست که باید به آن توجه ویژه بشود.
10.تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
بله،البته من پیشرفت مدیریت زمان خود را با استفاده از سنجش مدت زمان حل یک مسئله نسبت به مسئله قبلی میسنجیدم تا بتوانم مسائل وقت گیر را از سایر مسائل تشخیص داده و در آخر حل کنم.
11.در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
در درسهای علوم ، فارسی ، ریاضی.در ریاضی پس از مطالعه ،درسنامه را به روش مطالعه خودم اضافه کردم.در درس علوم بعد از مطالعه نکته برداری را آغاز کردم و در درس فارسی بعد از مطالعه ،افزایش ساعت مطالعه را در برنامه کاری خودم قرار دادم.
12.تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
ابتدا از تست های غلط شروع میکردم و پس از آن سراغ سوالات سفید و سپس سوالات شک دار.
13.شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
من از کتاب سوالات پرتکرار ریاضی و از کتاب تابستان هم استفاده میکنم.این دو منبع باعث پیشرفت من شد و همچنین تحلیل سوالات آزمون یکی از موارد مهم پیشرفت من بود.
14.در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
خیر.چالش من تقویت دروس پایه بود.
15.چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
چون شنیده بودم شرکت در آزمونهای کانون باعث پیشرفت تحصیلی و قبولی در آزمون تیزهوشان میشود.بله ،پسر داییم در آزمونها شرکت میکنند و ایشان باعث آشنایی من با کانون شدند.
16.نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
مادرم در برنامه ریزی ، تحلیل آزمونها وانگیزه دادن بمن نقش موثری داشتند .پدرم تمام وسائل مورد نیاز من را تهیه میکردند و همواره من را همراهی میکردند.
17.آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله ، ایشان بمن میگفتند که در آزمونهای بعدی افت خود را جبران کرده و تراز خود را بالا ببرم.
18.از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله ، بخش کارنامه آزمونهای مبحثی، هدف گذاری و مشابه پارسال.
19.به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
به نظر من مهم ترین ویژگی که باعث پیشرفت من شد ، تمرکز زیاد موقع حل کردن سوالات بود که منجر به افزایش تراز شد.