ششمی‌ها: این 10نکته راقبل از آزمون تیزهوشان بخوانید

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم روز پنج شنبه 31 خرداد ماه برگزار می‌شود و پس از آن بایستی خود را برای ورود به مقطع تحصیلی جدید یعنی مقطع متوسطه یک و پایه هفتم آماده کنید

ششمی‌ها: این 10نکته راقبل از آزمون تیزهوشان بخوانید

ششمی های عزیز سلام  

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم روز پنج شنبه 31 خرداد ماه برگزار می شود  و پس از آن بایستی خود را برای ورود به مقطع تحصیلی جدید یعنی مقطع متوسطه یک و پایه هفتم آماده کنید.بسیاری از شما عزیزان برای موفقیت در این آزمون تلاش زیادی کرده اید و اکنون زمان آن رسیده تا ثمره این تلاش و پشتکار به بار نشیند و با موفقیت در این آزمون کام شما و خانواده هایتان شیرین شود. این را بدانید دانش‌آموزانی که از ابتدا در ازمون ها بدون غیبت شرکت کرده اند و مطابق برنامه راهبردی درس خوانده و تلاش کرده اند فارغ از هر نتیجه ای که از این آزمون کسب می کنند آینده‌ی تحصیلی درخشانی در انتظار آنها است.

لازم است برای آزمون  این ده نکته را در نظر داشته باشید:

1)ده وسیله زیر را به همراه داشته باشید:

(مداد نرم(2 یا 3 عدد)-مداد تراش-پاک کن-دستمال کاغذی-کارت ورود به جلسه آزمون-کارت ملی یا شناسنامه-یک بطری کوچک آب-آبنبات یا شکلات-سنجاق برای الصاق کارت - ساعت مچی ساده)

2)آزمون شامل دو دفترچه و مدت زمان کل پاسخگویی به سوالات دو دفترچه 100 دقیقه است. در جدول زیر تعداد سوال هر دفترچه و زمان پاسخگویی به سوالات هر کدام آورده شده است:

ششمی‌ها: این 10نکته راقبل از آزمون تیزهوشان بخوانید


3) زمان پاسخگویی هر کدام از دفترچه ها مربوط به همان دفترچه است و شما نمی توانید بخشی از زمان دفترچه اول را به دفترچه دوم اختصاص دهید.پس از پایان یافتن زمان پاسخ به سوالات دفترچه اول این دفترچه از شما گرفته می شود و دفترچه دوم در اختیار شما قرار می گیرد.

4)ضریب دفترچه اول 3 و ضریب دفترچه دوم 1 است.بنابراین سوالات دفترچه اول سهم بیشتری در نمره کل شما دارند.اما تمام سوالات هر کدام از دفترچه ها نمره یکسانی دارند.برای مثال ارزش یک سوال دشوار هوش ریاضی و منطقی با ارزش یک سوال ساده هوش کلامی و ادبی یکسان است.پس مراقب باشید  زمانی که برای حل یک سوال دشوار اختصاص می دهید باعث نشود تا از پاسخ به سوالات ساده تر باز بمانید.

5)آزمون نمره منفی دارد.به ازای هر سه سوالی که اشتباه پاسخ داده اید یکی از پاسخ های صحیح شما از بین می رود.بنابراین دقت کنید هیچ سوالی را تصادفی و بر اساس احتمالات پاسخ ندهید.

6)به مدیریت زمان در پاسخ به سوالات توجه ویژه ای داشته باشید.با تکنیک ضربدر منها ابتدا سوالات ساده ای را که بلد هستید پاسخ بدهید.سوالاتی را که شک دارید یا زمان زیادی برای پاسخ به آنها نیاز است را با علامت ضربدر و سوالات دشوار و سوالاتی را که بلد نیستید را با علامت منها در کنار سوال مشخص کنید.در زمان اضافه یا ذخیره شده ابتدا به سوالاتی که با ضربدر و سپس به سوالاتی که با علامت منها  مشخص کرده اید مراجعه کنید.

7)شهامت عبور از سوالات دشوار و زمان بر را داشته باشید.این نکته به ویژه در سوالات الگوهای عددی یا الگوهای تصویری اهمیت زیادی دارد که حواستان باشد برای پیدا کردن منطق الگو زمان زیادی را صرف نکنید.بهترین نتیجه آزمون شما زمانی رقم میخورد که تمام سوالاتی را که بلد هستید و پاسخ آنها را می دانید جواب بدهیدو این را بدانید که قرار نیست به تمام سوالات پاسخ بدهید حتما بعضی سوالات در آزمون چالشی ، دشوار  و وقت گیر هستند و شما باید در ابتدا از این سوالات عبور کنید و در صورتی که وقت اضافه داشتید به این سوالات بازگردید.

8)دفترچه دوم شامل سوالات سرعت و دقت است.زمان پاسخگویی به سوالات این دفترچه یک سوم زمان  پاسخ به سوالات دفترچه شماره 1 است.سوالات این دفترچه ساده هستند و تنها نکته مهم در پاسخ به سوالات این دفترچه مدیریت زمان است برای مثال در پاسخ به سوالات متنی این بخش نیازی نیست متن را بخوانید بلکه ابتدا به سوالاتی که از متن پرسیده شده مراجعه کنید و با توجه به خواسته سوال جواب را از متن پیدا کنید.

9)از بعدازظهر روز چهارشنبه درس نخوانید و سعی کنید به فعالیت و تفریحی  که به آن علاقه دارید بپردازید.شب آزمون  را زود بخوابید تا صبح آزمون با انرژی باشید.

10) آزمون روز پنج شنبه هم مانند یکی از آزمون های کانون است که در طول سال بارها در آن شرکت کرده اید بنابراین بدون استرس و نگرانی در جلسه آزمون حاضر شوید و بدانید موفقیت در انتظار شما دانش‌اموزان پر تلاش و کوشا است.

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان 

امیرحسین برادران


Menu