با احساس کاذب فراموشی چه‌کار کنیم؟

هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم، فکر اینکه مطالب از ذهن شما فراموش شده، بیشتر می‌شود و شاید مدام با خود فکر کنید مبادا فلان مبحث را که خوانده‌اید، فراموش کرده‌اید.

با احساس کاذب فراموشی چه‌کار کنیم؟

هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم، فکر اینکه مطالب از ذهن شما فراموش شده، بیشتر می‌شود و شاید مدام با خود فکر کنید مبادا فلان مبحث را که خوانده‌اید، فراموش کرده‌اید. توجه به این احساس باعث می‌شود بازده مطالعاتی‌تان به‌شدت کاهش پیدا کند. اصلاً جای نگرانی نیست. این احساسی کاذب است و امکان ندارد مطالبی که در ذهنتان دسته‌بندی و ثبت شده است، به‌یک‌باره از ذهنتان پاک شود. اکثر افراد به سراغ درس‌نامه یا کتاب می‌روند و مطالبی را که فکر می‌کنند فراموش کرده‌اند، دوباره می‌خوانند؛ غافل از اینکه زمان زیادی را صرف دوباره‌خوانی می‌کنند.

بهترین راه برای اثبات اینکه دچار احساس کاذب شده‌اید، حل تست و بازیابی است. از مباحثی که فکر می‌کنید فراموش کرده‌اید، تست کنکور سراسری حل کنید. با این کار تسلط شما بر مبحث زیاد می‌شود و مبحث را به‌خوبی مرور می‌کنید. اگر در مبحثی هم دچار مشکل هستید، به سراغ کتاب درسی می‌روید و آن را دوباره مرور می‌کنید. گاهی نگاه‌کردن به پاسخ تست هم می‌تواند مطلب را کامل برایتان بازیابی کند.

وقت خود را با دوباره‌خوانی تلف نکنید و مثبت فکر کنید.

Menu