زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بین آزمون‌ها

معمولاً بیش‌ترین مشکل و سردرگمی دانش‌آموزان به عدم برنامه‌ریزی برای مطالعه مربوط است.

زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بین آزمون‌ها

معمولاً بیش‌ترین مشکل و سردرگمی دانش‌آموزان به عدم برنامه‌ریزی برای مطالعه مربوط است. همان طور که می‌دانید مطالعه برای یادگیری کافی نیست و باید با تست همراه شود. دانش‌آموز باید در طول دو هفته حداقل سه بار تکرار تست را در مباحث داشته باشد تا به مهارت کافی در مبحث برسد و مطالب مطالعه‌شده را تثبیت کند. برای برنامه‌ریزی دوهفته‌ای بین آزمون‌ها ابتدا از شنبه‌ی هفته‌ی اول تا چهارشنبه مطالب درسی را مطالعه کنید و روزهای پنج‌شنبه و جمعه را به بررسی و جمع‌‌بندی مطالب هفته‌ی اول اختصاص دهید.

از شنبه‌ی هفته‌ی دوم مطالعه را از سر بگیرید و سعی کنید تا سه‌شنبه یا نهایتاً چهارشنبه مطالب تمام شود. عصر چهارشنبه آزمون غیر حضوری را کار کنید تا در صورت وجود نقص در یادگیری، با تست زدن در روز پنج‌شنبه آن را رفع کنید و برای آزمون آماده شوید.

تکرار تست باید یک روز پس از مطالعه و دو روز بعد و جمع‌بندی‌های آخر هفته‌ی اول و هفته‌ی دوم انجام شود. دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که تست زدن بدون تحلیل هیچ کمکی نمی‌کند و باید بعد از تست‌زنی نکات مهم را یادداشت کنند.

Menu