برای اینکه مطالب ماندگاری بیش‌تری در ذهن داشته باشند چه کنیم؟

برخی از دانش‌آموزان از فراموشی زودهنگامِ مطالب کلافه می‌شوند و دقیقا نمی‌دانند که چگونه مطالعه کنند یا مرور کنند تا مطالب را فراموش نکنند.

برای اینکه مطالب ماندگاری بیش‌تری در ذهن داشته باشند چه کنیم؟

برخی از دانش‌آموزان از فراموشی زودهنگامِ مطالب کلافه می‌شوند و دقیقا نمی‌دانند که چگونه مطالعه کنند یا مرور کنند تا مطالب را فراموش نکنند. در این مقاله دو راهکار برای افزایش قدرت به خاطر سپردن و تثبیت مطالب در ذهن ارائه می‌شود.

۱) اجبار در به یاد آوردن مطالب مهم است. درست مثل ورزش وزنه‌برداری که با بلند کردن وزنه‌هایی بیش از حد توان، عضلات تقویت می‌شوند، بهترین یادگیری زمانی رخ می‌دهند که برای این کار با سختی روبه‌رو شوید. شما باید خودتان را وادار کنید که مطالبی را که خوانده‌اید به یاد بیاورید.

۲) فریب یادگیری آسان را نخورید و یادداشت‌برداری و حاشیه‌نویسی داشته باشید. اگر احساس کردید یادگیری مطلبی که در حال خواندنش هستید آسان است باید مراقب باشید، چون این احساس شما را به دردسر می‌اندازد. اگر در لحظه‌ی خواندن حس کردید که دارید به راحتی درس را یاد می‌گیرید باید به خاطر داشته باشید که این مطلب هم به یادداشت‌برداری و خلاصه‌نویسی نیاز دارد تا بعدا مجددا مرور شود.

Menu