آیا نیم‌سال دوم برای شروع دیر است؟

قبل از این که جواب این سوال را بدهم، من یک سوال از شما می‌پرسم: آیا واقعا با هدف مشخصی درس می‌خوانید و قصدتان از درس خواندن برایتان شفاف و معین است؟

آیا نیم‌سال دوم برای شروع دیر است؟

قبل از این که جواب این سوال را بدهم، من یک سوال از شما می‌پرسم: آیا واقعا با هدف مشخصی درس می‌خوانید و قصدتان از درس خواندن برایتان شفاف و معین است؟ اگر هدفی برای درس خواندن ندارید باید بگویم که برای شما شروع از نیم‌سال دوم دیر است. ولی اگر هدفتان مشخص است باید بدانید که اصلا دیر نیست.

مشکلی که داریم این است که شما از توانایی‌ها و قدرتی که دارید بی‌خبرید. فراموش نکنید کسی که به هدفش ایمان داشته باشد هیج مرزی برایش وجود ندارد. دانش‌آموزان زیادی بودند که مطالعه‌ی جدی و مستمر را از بهمن ماه شروع کردند، ولی با توکل بر خدا و با ایمان به هدف و توانایی خودشان، نتیجه‌ی بسیارخوبی گرفتند. نمونه‌ی بارز این مساله آقای رستگار رحمانی‌تنها است که به گفته‌ی خودشان از نیم‌سال دوم شروع کردند و به موفقیت چشمگیری رسیدند.

همه‌ی مباحثی که تا الان خواندید از الان تا کنکور هم چندین بار دوره می‌شوند. پس اگر برنامه‌ریزی شده عمل کنید می‌توانید گذشته را جبران کنید. خودتان را با بهانه‌ی این که زمان ندارم، فریب ندهید و قدرتمند به سمت اهدافتان حرکت کنید. فراموش نکنید که هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست.

Menu