مدیریت موثر زمان در جلسه‌ی آزمون

یکی از مسئله‌های مهمی که دانش‌آموزان در آزمون‌های برنامه‌ای کانون با آن روبه‌رو هستند بحث کمبود وقت برای پاسخ‌گویی به سوالات می‌باشد.

مدیریت موثر زمان در جلسه‌ی آزمون

یکی از مسئله‌های مهمی که دانش‌آموزان در آزمون‌های برنامه‌ای کانون با آن روبه‌رو هستند بحث کمبود وقت برای پاسخ‌گویی به سوالات می‌باشد. برخی از دانش‌آموزان بیان می‌کنند که پاسخ بسیاری از سوالات را می‌دانند، ولی وقت کافی برای پاسخ دادن به آن‌ها را نداشته‌اند. در اینجاست که بحث مدیریت زمان در آزمون اهمیت پیدا می‌کند. حال چاره‌ی کار چیست؟

یکی از از راه‌های کنترل زمان در آزمون تمرین کردن مدیریت زمان در منزل می‌باشدو بهتر است که شرایط آزمون را در منزل برای خودتان شبیه‌سازی کنید و چند درس را در کنار هم و در زمان استاندارد از خودتان آزمون بگیرید تا به این شرایط عادت کنید. آن‌قدر این کار را تمرین و تکرار کنید تا در مدیریت زمان به تسلط برسید.

یکی از راه‌های دیگر رسیدن به تسلط در مدیریت زمان این است که در هر درس ابتدا به سراغ مباحث و سوالاتی بروید که در آن‌ها تسلط بیشتری دارید. با این کار می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید.

راه بعدی شخصی‌سازی زمان هر درس نسبت به توانایی خودتان است که باید حتما انجام بدهید و زمان احتمالی هر درس را که به آن احتیاج دارید برای خودتان در نظر بگیرید.

در آخر هم فراموش نکنید در آزمون حتما از تکنیک‌های ضربدر منها و یا زمان‌های نقصانی استفاده کنید و برای تمرین و تسلط روی این تکنیک‌ها حتما در خانه تمرین کنید.

Menu