کاپیتان و مربی تیم خود هستید

امتحانات نیم‌سال اول به پایان رسیده و بسیاری از شما کارنامه‌‌های خود را نیز دریافت کرده‌اید.

کاپیتان و مربی تیم خود هستید

امتحانات نیم‌سال اول به پایان رسیده و بسیاری از شما کارنامه‌‌های خود را نیز دریافت کرده‌اید. از نتیجه‌ی بعضی از درس‌ها راضی هستید و ممکن است در بعضی از درس‌ها نیز نمره‌ی خوبی نگرفته باشید. به نظر شما چرا در این در‌س‌ها نمره‌ی بهتری گرفته‌اید؟ چه کار خاصی برای این در‌س‌ها انجام داده‌اید؟

توجه به نقاط قوت یعنی ابتدا دیدن نمره‌های خوب خود و درس‌گرفتن از علت این موفقیت. از جعبه‌ابزار کارنامه که در سایت کانون است، کارنامه‌های گوناگون خود را بررسی کنید. حتماً بین این کارنامه و کارنامه‌ی مدرسه، نقاط اشتراکْ بسیار زیادی وجود دارد. باید برای نیم‌سال دوم تصمیم‌های مهمی بگیرید که هم در مدرسه پیشرفت کنید و هم در آزمون‌های کانون.

ابتدا هدف‌گذاری کنید که قرار است در نیم‌سال دوم، در هر درس، چقدر پیشرفت کنید. روش‌های موفق خود را در هر درس شناسایی کنید. بنویسید که برای هر درس چه‌کار کرده‌اید. جزوه و کتاب درسی و منبع آموزشی خود را مشخص کنید. در درس‌هایی که نمره‌ی خوبی نگرفته‌اید، علت را بررسی کنید. آیا کم‌توجهی کرده و وقت کمی صرف کرده‌اید؟ برای این درس‌ها برنامه‌ریزی کنید. با معلم و پشتیبان و پدر و مادر خود گفت‌وگو کنید و صحبت‌های آن‌ها را نیز بشنوید و سپس تصمیم بگیرید.

مطمئنم در این نیم‌سال نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید. نقش کاپیتان و مربی تیم خود را داشته باشید.

منبع :

Menu