نیم‌سال دوم، آغازی مهم‌تر: قصهی سیب را شنیده‌اید؟

قصه‌ی نیم سال دوم و توضیحاتش همان قصه‌ی سیب است.

نیم‌سال دوم، آغازی مهم‌تر: قصهی سیب را شنیده‌اید؟

قصه‌ی نیم‌سال دوم و توضیحاتش همان قصه‌ی سیب است.

کانونی‌ها بارها شنیده‌اند که نیم‌سال دوم آغاز مهم‌تری است. در نیم‌سال دوم شما قلق درس خواندن را به دست آورده‌اید. به عنوان مثال اگر شما حس مثبتی نسبت به درس خواندن نداشته باشید می‌دانید که دفتر برنامه‌ریزی آینه‌ی راست‌گویی برای تلاش واقعی شماست. کارنامه‌ی اشتباهات حکم همان فصل‌های کتاب را دارد که بیشترین بارم امتحان را پوشش می‌دهند و خلاصه این‌که راه نجات شماست و اگر به نقاط قوتتان اضافه شوند کاری می‌شود کارستان.

شما باعث شدید نیم‌سال دوم اهمیت بیشتری داشته باشد، چرا که به‌خوبی یاد گرفته‌اید برای صرفه‌جویی در وقت بهتر است به سراغ جعبه ابزار کارنامه و کارنامه‌ی بازیابی بروید. به گفته‌ی آقای قلم‌چی، درست درس خواندن مثل یک روش پزشکی است. هر زمان به دکتر مراجعه می‌کنیم قبل از هرکاری معاینه و حتی چند آزمایش انجام می‌شود. شما هم ابتدا به کارنامه‌ی اشتباهات خود سر می‌زنید تا مباحثی را که در آن‌ها مشکل دارید پیدا کنید. سپس برای اطمینان از یادگیری خود از روش بازیابی استفاده می‌کنید که نقش همان آزمایشات پیش از درمان را دارد. وقتی برایتان روشن شد که کدام مباحث را فراموش کرده‌اید، کدام مباحث را به طور کامل یاد نگرفته‌اید و یا حتی کاملا یاد گرفته‌اید، با توجه به اهمیت هر درس و مبحث برای مطالعه‌ی درس‌هایتان برنامه‌ریزی خواهید کرد و درواقع نسخه‌ی نهایی را می‌پیچید.

توجه کنید که در اولویت‌بندی مباحثی که کاملا فراموش کرده‌اید و مباحثی که نصفه و نیمه یاد گرفته‌اید دچار اشتباه نشوید. شاید تکمیل مطالعه زمان کم‌تری به خود اختصاص دهد و از لحاظ زمانی بهینه باشد، اما میزان اهمیت مباحث در جایگاه بالاتری نسبت به زمان قرار دارد. ممکن است مباحثی که نیاز به مطالعه‌ی پایه‌ای دارند، در واقع به طور کامل فراموش کرده‌اید و یاد نگرفته‌اید، تعداد سوالات بیش‌تری را به خود اختصاص می‌دهند و در نتیجه صرف وقت و تلاش برای این مباحث درصد بهتری را برای ما به ارمغان می‌آورد.

خلاصه اینکه سیبِ رسیده را به‌موقع بچینید ...

Menu