کارنامه‌ی پنج‌نوع‌درس

کارنامه‌ی پنج‌نوع‌درس کارنامه‌ای کاربردی برای شناخت کامل وضعیت هر درس است.

کارنامه‌ی پنج‌نوع‌درس

کارنامه‌ی پنج‌نوع‌درس کارنامه‌ای کاربردی برای شناخت کامل وضعیت هر درس است. در این کارنامه شما وضعیت خودتان را به صورت رنگ‌های مختلف و در 5 دسته‌بندی می‌بینید و می‌توانید برای بهبود این درس‌ها بهتر برنامه‌ریزی کنید.

این کارنامه شامل دسته‌بندی‌ زیر است:

  • نقاط قوت پایدار: این دسته برای درس‌هایی است که در مدت‌زمان طولانی در آن درس‌ها قوی بوده‌اید و جلوتر از هم‌ترازهایتان می‌باشید. در این حالت رنگ این درس‌ها آبی و سبز است.

  • نقاط قوت: این گروه شامل درس‌هایی است که در آن‌ها به تازگی قوی شده‌اید و یک پله پایین‌تر از نقاط قوت پایدار می‌باشد. در این گروه، شما جلوتر از هم‌ترازهایتان یا مساوی با آن‌ها هستید و رنگ مخصوص به این دسته، آبی است.

  • درس‌هایی که نیاز به اندکی تلاش دارند: این دسته برای حالتی است که شما گاهی عقب‌تر از هم‌ترازهایتان عمل می‌کنید و باید حتما برای تثبیت این درس‌ها برنامه‌ریزی کرد. رنگ این دسته آبی، سبز یا زرد می‌باشد.

  • درس‌های نوسانی: در این درس‌ها شما وضعیت ثابتی ندارید و گاهی پیشرفت و گاهی پس‌رفت دارید. رنگ این گروه آبی و سبز یا زرد و قرمز است.

  • درس‌هایی که نیاز به تلاش جدی دارند: در واقع چراغ قرمز برای این درس‌ها روشن است، اصلا وضعیت خوبی ندارند و حتما باید آن‌ها را در برنامه‌ی درسی قرار داد و مطالعه کرد.

هرگز درسی را کنار نگذارید. سعی کنید همه‌ی درس‌ها را براساس وضعیتتان مطالعه کنید و درس‌هایی را که از خواندن آن‌ها لذت می‌برید و به آن‌ها علاقه دارید به نقطه‌ی قوت پایدار خود تبدیل کنید. مطمئن باشید با برنامه‌ریزی و اطمینان به خودتان، حتما به هدف اصلیتان می‌رسید.

Menu