آرامش تضمین موفقیت

نتیجه کار من و داوطلبانم را حیرت زده کرد.تعداد خطاها و اشتباهات کمتر شده بود و همین عامل به افزایش تراز و درصد بچه‌ها کمک شایانی کرده بود.

آرامش تضمین موفقیت

به عنوان یک پشتیبان، اوایل برایم سوال بود که چرا برخی از داوطلبانی که در طی سال تحصیلی خوب درس می‌خوانند و اتفاقا از اطلاعات علمی بالایی هم برخوردار هستند، در آزمون‌های کانون و حتی در کنکور سراسری به اندازه تلاششان، نتیجه نمی‌گیرند.

هرچه تجربه‌ی کاری من بیشتر می‌شد هنوز هم این سوال در ذهن من مرور می‌شد. بعد از مدتی فکری به ذهنم خورد. قبلا از خیلی از داوطلبینم شنیده بودم که وقتی آزمونهایشان را در همان روز جمعه بلافاصله بعد از آزمون  در خانه تحلیل و بررسی می کنند، می بینند که خیلی از اشتباهاتشان در اثر بی دقتی و عدم تمرکز بوده است، نه ندانستن یا بلد نبودن نکات و مطالب

به همین دلیل از چندنفر از داوطلبینم خواهش کردم، وقتی بر سر حوزه می آیند و می خواهند در آزمون شرکت کنند، تصور کنند در منزل هستند و قرار نیست سنجش و مقایسه و تراز و درصدی در کار باشد، و به آزمون به عنوان تستهایی که در منزل بارها و بارها کار میکردند، نگاه کنند.

نتیجه کار من و داوطلبانم را حیرت زده کرد.تعداد خطاها و اشتباهات کمتر شده بود و همین عامل به افزایش تراز و درصد بچه ها کمک شایانی کرده بود.

همون جا بود که فهمیدیم چندین عامل در ایجاد موفقیت نقش دارد که اطلاعات و سواد علمی بچه ها فقط یکی از آن عوامل است.عامل مهمتر عدم استرس و حفظ آرامش است که کمک می کند داوطلبین بتوانند از هر آنچه که در ذهن خود دارند استفاده کنند و آن را روی برگه انتقال دهند. فهمیدیم که حفظ آرامش ، تمرکز را به دنبال دارد و همین تمرکز و دقت عمل بالاست که کمک می کند یک داوطلب به اندازه تلاشی که می کند، نتیجه بگیرد و به رضایتمندی برسد.

پس یادمان نرود که کلید هر موفقیتی اراده شما و شاه کلید آن، حفظ آرامش و امیدواری و اعتماد به نفس شماست.

Menu