روزبه مشکین نژاد پشتیبان ویژه: نیم نگاهی به برنامه‌ی راهبردی

بخش عمده‌ی صحبت‌های امروز آقای قلمچی، در مورد نیم نگاهی به برنامه‌ی راهبردی امسال بود. اولین نکته این برنامه، اشاره به این بود که دانش آموزان نباید در آزمونی غیبت کنند

روزبه مشکین نژاد پشتیبان ویژه: نیم نگاهی به برنامه‌ی راهبردی

بخش عمده ی صحبت های امروز آقای قلمچی، در مورد نیم نگاهی به برنامه ی راهبردی امسال بود. اولین نکته این برنامه، اشاره به این بود که دانش آموزان نباید در آزمونی غیبت کنند. پروژه هفتم و بعد از عید، یکی از زمان هاییست که دانش آموزان از برنامه راهبردی جدا میشوند و این باعث پسرفت آنها میشود.

در برنامه راهبردی چند سکو برای درس های پایه و چند سکو برای درس های دوازدهم دیده میشود. سکوها شامل آزمون هایی با مباحث مشابه و جامع هستند که دانش آموزان میتوانند نتیجه آزمون هر سکو را با سکوی قبلی مقایسه کرده و نتیجه این مقایسه را در برنامه ریزی خود تاثیر دهند تا نتایج بهتری بگیرند.

بخش دیگری که در برنامه راهبردی امسال دیده میشود، پیمانه ها هستند. همانطور که در مقاله امروز آمده، هر آزمون شامل ۶۰ پیمانه ۲۰ سوالی از درس های اختصاصی است که زمان مورد نیاز برای مطالعه هر پیمانه حدودا ۳۰ دقیقه است. بدین ترتیب تقریبا روزی ۲ ساعت برای درس های اختصاصی زمان لازم است.

ایستگاه های جبرانی بخش دیگری است که در برنامه راهبردی دیده میشود. در برنامه راهبردی ۵ ایستگاه جبرانی وجود دارد. زمانی که دانش آموزان به دلیلی از آزمون ها عقب میمانند یا ضعفی حس میکنند که با توجه با آزمون بعد، فرصت رفع آن را ندارند، میتوانند از ایستگاه جبرانی استفاده کنند.

کارنامه بازیابی و کارنامه اشتباهات و همچنین کارنامه مبحثی سه ابزار مهم برای ایستگاه های جبرانی هستند. از کارنامه بازیابی و کارنامه ی اشتباهات ، میتوان برای شناخت دقیقتر مباحثی که یادگیری آنها ناقص بوده استفاده کرد تا برنامه ریزی دقیقتری برای آزمون بعدی انجام شود. مهمترین سوال هایی که بر اساس آزمون های قبلی دانش آموزان تهیه شده نیز در قالب جزوه هوشمند موجود است که کار برای دانش آموزان راحتتر میکند.

در برنامه راهبردی امسال به امتحانات نهایی هم پرداخته شده است به گونه ای که درس های دهم و یازدهم  تا پایان اسفند تمام شود تا دانش آموزان فرصت کافی برای درس های دوازدهم در بعد از عید داشته باشند. همچنین دو ایستگاه جبرانی قبل از شروع امتحانات نیم سال اول و بعد از آن وجود دارد.

برنامه ریزی یکی از مهمترین کارهایی است که باید کنار برنامه راهبردی اجرا شود. استفاده از دفتر برنامه ریزی این امکان را به دانش آموزان میدهد تا خودشان را با خودشان تا هفته قبل مقایسه کنند، ایرادات خود را برطرف کنند و در نهایت، پیشرفت کنند.

بحث دیگری که بهتر است کنار برنامه راهبردی اجرا شود، بازیابی قبل از تمرین است. بهتر است دانش آموزان قبل از شروع به مطالعه ، از خود یک پیمانه ۲۰ سوالی را آزمون بگیرند تا مباحث و یادگیری خود را بسنجند. به این ترتیب با آزمون بازیابی کرده اند. بعد از آن میتوانند متناسب با برنامه آزمون به مطالعه بپردازند.


برای ثبت نام پشتیبان ویژه

174 را به5000116463پیامک کنید.

و یا از طریق لینک زیر تماس بگیرید.
https://t.me/poshtiban_vipkanoon

Menu