احسان عالی زاده:یا سقف را تعمیر کنید یا بارانی بپوشید!

با فرض هوای بارانی، خانه ای وجود دارد که سقف آن چندین حفره دارد. اگر چندین نفر در خانه باشند باید تصمیم گیری کنند.....

احسان عالی زاده:یا سقف را تعمیر کنید یا بارانی بپوشید!

یا سقف را تعمیر کنید یا بارانی بپوشید!

با فرض هوای بارانی،‌ خانه ای وجود دارد  که سقف آن چندین حفره دارد. اگر چندین نفر در خانه باشند باید تصمیم گیری کنند:

  • سقف خانه را تعمیر کنند.

  • همه بارانی بپوشند!

  • بی تفاوت باشند.

نگاه شما چیست؟ آیا دیدگاه اصلاحی دارید یا انطباقی؟! با شرایط کنار می آیید،آن را اصلاح می کنید یا به وضعیت موجود توجهی ندارید؟

با آزمون دادن شما از نتایج آزمون آگاه می شوید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کنید. بعضی از این آزمون ها، آزمون های ویژه هستند. این آزمون ها سکو های مقایسه هستند که 4 بار به عنوان سکوی پایه( 23 شهریور و 6 مهر، 16 آذر، 5 بهمن و 7 فروردین) و 4 بار به عنوان سکوی دوازدهم(2آذر، 30 آذر، 21 دی و 16 فروردین) برگزار می شوند. در این آزمون ها حفره های مطالعاتی و تیپ بندی اشتباهات را به صورت جامع تری شناسایی می کنید. این شناسایی در صورتی به طور دقیق انجام می شود که حضور پیوسته در آزمون ها داشته باشید و بررسی کارنامه های ارزشمند اشتباهات، بازیابی و مبحثی را در دستور کار قرار دهید. بعد از بررسی کارنامه ها باید روش های خود را بررسی کنید. به روش های موفق خودتان و دانش آموزان برتر توجه کنید و آن ها را به زبان مطالعاتی خودتان برای دروس و مباحث چالشی به کار ببرید تا حفره های مطالعاتی کاملا بهبود یابند. با انجام این کارها شما دیدگاه اصلاحی را برگزیده اید.

 اگر بارانی بپوشید منتظر می مانید تا اشتباه رخ دهد و به ظاهر خود را از اشتباهات مصون نگه می دارید و در واقع پیشگیری نمی کنید!

و اگر بی تفاوت باشید چیزی از اشتباهات عایدشان نمی شود!

سقف را تعمیر کنید!

   با آرزوی موفقیت

  احسان عالی زاده

Menu