ریحانه یحیی پشتیبان ویژه: برنامه امسال در یک نگاه

در این جلسه یک نگاه کلی به برنامه و کارهایی که در این یک سال قرار است انجام شود به شما نشان داده می‌شود.

ریحانه یحیی پشتیبان ویژه: برنامه امسال در یک نگاه

دید کلی از برنامه در این جلسه یک نگاه کلی به برنامه و کارهایی که در این یک سال قرار است انجام شود به شما نشان داده می‌شود.

 طبق گفته‌ی یکی از همکاران:برنامه‌ی کانون همچون مزرعه ای پراز گل است وهر دانش‌آموز در مسیر خود به قدر توان خود از آن بهره می‌گیرد. در حین یادگیری در طی سال های آموزشی نکته ای که خیلی حائز اهمیت است«یادگیری از همتایان»است،به همین دلیل است که علاقمندی دانش‌آموزان به بهره‌گیری از پشتیبانان ویژه بسیار زیاد است،چراکه این افراد برتر حداقل یک‌بار این مسیر را طی کرده اند و با توجه به تجربه خود توانایی ارائه مشاوره بهتر را به دانش‌آموزان دارند.

 از نکات مهم دیگر در این یک سال این است که هرگز وقت خودرا با منابع وقت گیر هدر ندهید تا در ترم دوم پشیمانی به بار نیاورد.کتاب های پیمانه ای را تهیه کنید و با منبعی مشخص از ابتدا تا انتهای سال پیش روید. دانش آموزان ویژگی های شخصیتی متفاوتی دارندکه در مسئله یادگیری و آموزش نیز لازم است به‌ آن توجه کنند؛به طور مثال بعضی از دانش‌آموزان تمایل دارند که کارهای سخت را در ابتدا انجام دهند و درپایان با سوالات و کارهای ساده تر روبه رو شوند وبه اصطلاح این افراد اهل چالش هستند،اما برخی دیگر از افراد تمایل به حل سوالات ساده در ابتدا دارند.

هیچ گاه نمی‌توان به طور مطلق گفت که روش مقابله و برخورد با مسائل،سوالات و کارها کدام یک از این گروه ها درست است،هردو درست هستند چراکه به ویژگی شخصیتی افراد متفاوت بستگی دارد. 

از نکات مهم دیگر مقایسه‌ی سکّوهای یادگیری با یک‌دیگر است؛به این صورت که آزمون هایی در برنامه قرار دارند که سکوهای پایه هستند و شامل؛۶مهر،۱۶آذر،۵بهمن،۷فروردین هستند که باتوجه و تحلیل دقیق چند از ده خود این آزمون ها پیشرفت پله به پله شمارا نشان می‌دهند. با اینکه در این آزمون ها دانش‌آموز از بین دروس شیمی و فیزیک می‌تواند با یکی از سوالات دهم ویا یازدهم پیش رود اما در ۵بهمن کل دروس پایه شامل دهم و یازدهم سوال می‌شود.استدلال این مدل از طرح سوال در این آزمون مقایسه پیشرفت شما در این مدت نسبت به آزمون های ۲۳ شهریور و ۶ مهر است. 

این سکو ها میتوانند به منزله‌ی ایستگاه جبرانی برای دانش آموزانی باشد که در آزمون های قبلی در یک یا چند درس ضعیف عمل کردند. در ایستگاه های جبرانی به سراغ سه نوع کارنامه در جعبه ابزار کارنامه و جزوه هوشمند بروید. با توجه به اینکه در انتهای امسال امتحانات نهایی را در پیش دارید،کتابی تحت عنوان ۵۰۰ سوال تشریحی برای انواع دروس تدارک دیده شده که دانش‌آموزان با تهیه‌ی آن آمادگی لازم جهت شرکت در امتحانات تشریحی را کسب می‌کنند.

همچنین ۸آزمون تشریحی آماده شده است که در صورت تمایل دانش‌آموز و هماهنگی با پشتیبان میتوانند در آن ها شرکت کنند. توصیه بسیار مهم جدی گرفتن سه پروژه‌ی پایانی می‌باشد،جدی گرفتن پروژه های پایانی خصوصا پروژه‌ی هفتم باعث غربال کردن دانش‌آموزان جدی تر از بقیه می‌شود. دفتر برنامه ریزی به روش قلم چی را حتما تهیه کنید و روزی یک دقیقه وقت بگذارید و دفتر را پر کنید.صفحه‌ی ۱۸۲ را نیز برای گرفتن دید کلی و جامع حتما تکمیل کنید.پر کردن دفتر برنامه ریزی به این معناست که شما اراده‌ی خوبی دارید.به خاطر بسپارید که دفتر برنامه ریزی همچون آیینه‌ای است که اراده‌ی دانش‌آموز را نشان میدهد. موارد گفته شده،نگاه کلی به برنامه آموزشی امسال بود.

برای ثبت نام پشتیبان ویژه

174 را به5000116463پیامک کنید.

و یا از طریق لینک زیر تماس بگیرید.
https://t.me/poshtiban_vipkanoon


Menu