فاطمه ترنجی زاده پشتیبان ویژه: بهبود روش مطالعه

یکی از روشهای بهبود مطالعه در واحد زمانی معین و استفاده‌ی بهینه از زمان، این است که دانش آموز قبل و بعد از مطالعه‌ی درس، خود را آزمایش کند.

فاطمه ترنجی زاده پشتیبان ویژه: بهبود روش مطالعه

یکی از روشهای بهبود مطالعه در واحد زمانی معین و استفاده ی بهینه از زمان، این است که دانش آموز قبل و بعد از مطالعه ی درس، خود را آزمایش کند.

 یعنی یا آزمون تستی بزند یا بنحوی میزان تسلط خود بر مطالب مد نظر را بیازماید.فایده ی آزمون قبل از درس خواندن یکی این است که به فرد انگیزه میدهد و دیگری این است که قدرت تشخیص فرد را در میزان تمربن مطالب بالا میبرد.

نکته ی دیگر این جلسه این بود که "هرموقع سخت یاد میگیریم، یا بقولی سلولهای خاکستری مغزمان بیشتر فعالیت میکنند، یعنی داریم بهتر و عمیقتر یاد میگیریم؛ و این خود تعریف یادگیریست!مضمون جمله ی زیبای یکی از دانش آموزان هم این بود: فکر کردن به پیشرفت درس به درس آزمونها، مهمتر از فکر کردن به نتیجه ی همان آزمون است...

کانون امسال بخاطر اهمیت بالای امتحانات نهایی برای کنکوریها، امکاناتی را تدارک دیده از جمله: تالیف کتبی خاص امتحانات نهایی برا نظام جدید ها، تاکید برنامه ی راهبردی آزمونها، بر مرور دروس دوازدهم و...نکته ی بسیار مهم این جلسه این بود که دانش آموزان باید پیوسته و بدون غیبت در آزمونها شرکت کنند و درین مورد با افراد آگاه و باسواد مشورت کنند؛ که آنها هم قطعا موافق پیوستگی برنامه هستند. 

پس بدانیم: "قطاری که از ریل جدا شده، بظاهر آزاد است اما به هیچ مقصدی نمی‌رسد!"توصیه ی مهمی که مطرح شد، این بود: دفتر برنامه ریزی آینه ی مغز و فکر و عمل ماست. پس آن را بخاطر خودمان حتما پر کنیم! و رقابت را با خود انجام دهیم نه با دیگران. چرا که رقابت با دیگران، گاهی حسادت آفرین بوده و فکر دانش آموز را از مسیر و هدف اصلی منحرف میکند.

برای ثبت نام پشتیبان ویژه

174 را به5000116463پیامک کنید.

و یا از طریق لینک زیر تماس بگیرید.
https://t.me/poshtiban_vipkanoon


Menu