کتاب خودآموزی: خیلی نزدیک خیلی دور

آزمون بدون ارزیابی و تحلیل یعنی کار نیمه‌تمام. این جمله یک شعار نیست بلکه یک اصل است.

کتاب خودآموزی: خیلی نزدیک خیلی دور

آزمون بدون ارزیابی و تحلیل یعنی کار نیمه‌تمام. این جمله یک شعار نیست بلکه یک اصل است.

یکی از اهداف مهم شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای این است که از کیفیت درس خواندن خود آگاه شوید و نسبت به رفع اشکالات خود اقدام کنید. این اشکالات فقط مربوط به پاسخ‌های غلط نیست، بلکه به نوعی خودآگاهی از کیفیت درس خواندن دست می‌یابید. هنگام ارزیابی پاسخ‌های خود، بدون تردید از کیفیت مطالعه نیز  باخبر می‌شوید. این اقدام اگر با دقت انجام شود به معنی تغییر روش و عادت‌های مطالعه خواهد بود.

برای به دست آوردن این تغییر بعد از آن‌که مطلب مربوط به پاسخ اشتباهتان را در کتاب یا جزوه مطالعه کردید، حتماً خودتان را جریمه کنید. برای این کار کافی است حدود 10 تا 20 تست جدید کار کنید. چون مطلب را قبلاً مطالعه کرده و آزمون داده‌اید، قطعاً این بار نکات جالب توجه و جدیدی را متوجه خواهید شد.

از نوشتن نکات جدید در کتاب خودآموزی به همراه آدرس مربوط به مطلب غفلت نکنید. مطالبی که امروز یادداشت می‌کنید (خیلی نزدیک)، حتماً زمانی که قرار است در آزمون جامع شرکت کنید به کارتان می‌آیند (خیلی دور).

فقط به خاطر داشته باشید که نقطه‌ی اتکا در تحلیل آزمون، جریمه کردن یا همان حل کردن چند تست جدید از همان مطالب قبلی و البته با نگاه جدید است.

شرکت در آزمون را با تحلیل آن، به‌درستی تمام کنید.

Menu