ابزارهای کانونی را بشناسیم

جزوه‌ی هوشمند برای همه‌ی دانش‌آموزان مفید است، حتی آن گروهی که بنا به هر دلیلی در بعضی از آزمون‌ها کتاب خودآموزی خود را تکمیل نمی‌کنند یا در نوشتن آن تنبلی می‌کنند.

ابزارهای کانونی را بشناسیم

جزوه‌ی هوشمند و کتاب خودآموزی نه تنها جایگزینی برای یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم می‌باشند. کتاب خودآموزی نسبت به جزوه‌ی هوشمند یک برتری مهم دارد: کتاب خودآموزی را بلافاصله پس از برگزاری آزمون با دست‌خط خود و با شیوه‌ی بیان خودتان تکمیل می‌کنید و بلافاصله می‌توانید در آزمون‌های بعدی از آن استفاده کنید.

 اما مزایای جزوه‌ی هوشمند نسبت به کتاب خودآموزی چیست؟

  • جزوه‌ی هوشمند برای همه‌ی دانش‌آموزان مفید است، حتی آن گروهی که بنا به هر دلیلی در بسیاری از آزمون‌ها کتاب خودآموزی خود را تکمیل نمی‌کنند یا در نوشتن آن تنبلی می‌کنند.

  • 2)  معمولاً دانش‌آموزان کتاب خودآموزی را برای یک یا دو درس مهم می‌نویسند، اما جزوه‌ی هوشمند به طور کامل و شامل همه‌ی دروس است.

  • 3)  کتاب خودآموزی آزمون به آزمون تکمیل می‌شود و پس از چند وقت که می‌خواهید آن را مطالعه کنید، هر بخشی از کتاب خودآموزی یک آزمون را به شما یادآوری می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که کتاب خودآموزی برای مطالعه‌ی آزمون محور مناسب باشد.  ولی فصل‌بندی جزوه‌ی هوشمند درس به درس و مبحث به مبحث است و در هر مبحث پرسش‌ها به ترتیب از ساده به دشوار مرتب شده‌اند و به نظر می‌رسد این شیوه‌ی فصل‌بندی کار مطالعه را روان‌تر می‌کند.


Menu