ابزارهای کانونی که در اختیار ماست

فراشناخت یعنی نظارت و آگاهی فرد بر فرایند تفکر مشخص و کشف روش‌های مطلوب فردی برای رسیدن به موفقیت.

ابزارهای کانونی که در اختیار ماست

شناخت یعنی فرایند به دست آوردن دانش و دانستن از طریق تفکر، تجربه و حواس. فراشناخت یعنی نظارت و آگاهی فرد بر فرایند تفکر مشخص و کشف روش‌های مطلوب فردی برای رسیدن به موفقیت.

ارتباط آزمون و دفتر برنامه‌ریزی با فراشناخت: تعیین هدف برای یادگیری و مطالعه، پیش‌بینی زمان لازم برای درس خواندن، مشخص کردن چند از ده در آزمون‌ها با دفتر برنامه‌ریزی همسو شده و بر این اساس، میزان تلاش دانش‌آموز در افزایش ساعت مطالعه و کیفیت نحوه‌ی مطالعه‌ی هر درس و تأثیر آن در روند پیشرفت درسی در هر آزمون در کانون و حداقل در چهار نوبت در مدرسه (مستمر اول، نیم‌سال اول، مستمر دوم، نیم‌سال دوم) سنجیده، بررسی و نظارت می‌شود و به این نکته نیز پی می‌بریم که در دفعات و روزهای بعد برای انجام این کار عملکرد بهتری خواهیم داشت.

ارتباط کارنامه و کتاب خودآموزی با فراشناخت: گفت‌وگو در مورد کارنامه‌ی آزمون با پشتیبان و اولیا، کشف روش‌های موفق مطالعه، بررسی واقع‌بینانه‌ی همه‌‌ی درس‌ها و... موضوعات مهمی در ارزش‌یابی و نظارت هستند که با کتاب خودآموزی کامل‌تر می‌شوند. پس از هر آزمون دسته‌بندی اطلاعات، تحلیل علت اشتباهات، ثبت و طبقه‌بندی مطالب خوانده‌شده شفاف می‌شود و توانایی اصلاح راهبردهای فراشناختی فراهم شده و پیشرفت درسی بیش از بیش محقق می‌شود.

Menu