وجه تمایز دانشآموزان کانونی نسبت به سایر دانشآموزان علاوه بر داشتن برنامهی منظم و نقشهی راه مطالعاتی، مشاهدهی روند پیشرفت آنها به صورت واضح و شفاف در جلسات 5نفره با فاصلهی هر دو ماه یکبار است. این پیشرفت در شکل کارنامههای پروژهای و پنج نوع درس به دانشآموزان ارائه میشود.
برای دانشآموزانی که از مهرماه در آزمونها شرکت کردهاند در اواخر آبان و اوایل آذرماه این جلسات با حضور اولیا و پشتیبان و مدیر برگزار میشود.
از ویژگیهای مهم این جلسات علاوه بر ارائهی دستاورد دانشآموز و آمادگی برای امتحانات نیمسال اول، معرفی و ارائهی کارنامههای پروژهای و پنج نوع درس است. در کارنامهی پروژهای ضریب رشد دانشآموزان به صورت کلی و میانگین تراز آنها طی سه آزمون بررسی میشود. به صورت جزئیتر نیز تمام درسها در کارنامهی 5 نوع درس بررسی خواهد شد. دانشآموزان میتوانند با شناخت و طبقهبندی نقاط قوت و ضعف درسی خود برای تثبیت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف در آینده برنامهریزی داشته باشند و با یادگیری از همتایان خود در جلسه، روشهای صحیح و مناسب خود را پیدا کنند.