در دوران طلایی نوروز چه برنامه‌ای دارید؟

در دوران طلایی با توجه به ابزارها می‌توانیم در جهت موفقیت خود گامی بلند برداریم و به هدف خود نزدیک‌تر شویم.

در دوران طلایی نوروز چه برنامه‌ای دارید؟

برخی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند با رسیدن نوروز و شروع تعطیلات باید تمام روزهای نوروز را صرف تفریح و مسافرت و مهمانی کنند و کتاب‌ها و منابع آموزشی خود را جمع کنند و تا شروع مجدد مدارس به سمت آن‌ها نروند؛ اما این دوران برای تمام دانش‌آموزان (به‌خصوص داوطلبان کنکوری) بهترین دوران آموزشی است؛ زیرا دانش‌آموزان با زمان زیادی که در اختیار دارند می‌توانند فرصت بسیار مناسب و مفیدی برای مطالعه و مرور مطالب و آموخته‌های پیشین خود داشته باشند و مطالب را به‌خوبی در ذهن خود تثبیت کنند.

برای رسیدن به موفقیت باید ابزارهایی داشته باشیم. در دوران طلایی با توجه به ابزارها می‌توانیم در جهت موفقیت خود گامی بلند برداریم و به هدف خود نزدیک‌تر شویم. این ابزار‌ها شامل موارد زیر است:

نقشه‌ی راه: برنامه‌ی راهبردی برنامه‌ای است که پس از سال‌ها تجربه با اطمینان خاطر می‌توان به آن اعتماد کرد و در این برنامه تمام درس‌ها و زمان‌ها رعایت شده است. دوران طلایی نوروز یک ایستگاه جبرانی است که دانش‌آموزان می‌توانند با تمرکز بر این دوران کمبود ساعت‌های مطالعاتی خود را در زمان‌های دیگر جبران کنند.

منابع مطالعاتی: از منابع مهم در این دوران به غیر از کتاب‌های درسی می‌توان به کتاب نوروز، کتاب زرد عمومی و کتاب‌های جمع‌بندی اشاره کرد.

تابلو نوروز: مهم‌ترین ابزار در این دوران تابلو نوروزی است که با ثبت ساعت مطالعه‌ی خود و هدف‌گذاری دقیق می‌توان به هدف خود نزدیک‌تر شد.

نتایج گذشته: کارنامه‌های آزمون‌های قبل کانون و به علاوه کارنامه‌ی مبحثی، کارنامه‌ی پروژه‌ای، کارنامه‌ی پنج نوع درس، کارنامه‌ی هدف‌گذاری و کارنامه‌ی بازیابی سؤال‌محور در هدف‌گذاری کمک شایانی خواهند کرد.

  • تمام دانش‌آموزان با توجه به مقطع و پایه‌ی خود می‌توانند روی این ابزارها تمرکز کنند و به نتایج مثبتی دست یابند.

دانش‌آموزان کنکوری: این زمان برای برای شما بسیار حیاتی است؛ زیرا 1- می‌توانید تمام آموخته‌های خود را مرور کنید و بازخوانی مجدد داشته باشید. 2- چون آزمون‌های دوران طلایی به عنوان ایستگاه جبرانی است می‌توانید با توجه به کارنامه‌های آزمون 24 دی‌ماه و 8 بهمن‌ماه روی نقاط قوت خود تمرکز کرده و آن‌ها را به نقاط قوت پایدار تبدیل کنید و بعد از آن با برنامه‌ریزی به درس‌های تلنگری و نیازمند تلاش توجه کنید. 3 – درنهایت با مطالعه‌ی خوب و هدفمند می‌توانید با انبساط خاطر و نگرانی کم‌تر دوران بعد از تعطیلات را روی درس‌های نیم‌سال دوم زمان بگذرانید.

دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان: با مطالعه‌ی دقیق مطالب گذشته می‌توانید با آمادگی بیش‌تر برای امتحانات نهایی آماده شوید و معدل خود را ارتقا دهید.

دانش‌آموزان نهم و ششم: آزمون تیزهوشان در 14 و 15 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. این زمان بهترین زمان مطالعه‌ی هدفمند برای آمادگی آزمون تیزهوشان است؛ زیرا در آزمون 18 فروردین مطالب نیم‌سال اول به علاوه‌ی 8/4 مطالب نیم‌سال دوم پوشش داده می‌شود. این زمان بهترین فرصت برای مطالعه و دست‌یابی به نتیجه‌ی خوب در آزمون فروردین است.

سایر دانش‌آموزان: سایر دانش‌آموزان که فاصله‌‌ای یک‌ماهه بین آزمون‌ها دارند (از 20 اسفند تا 18 فروردین) و تعطیلی مدارس باعث می‌شود مطالب آموخته‌شده برای مدت زیادی کنار گذاشته شود ولی با هدف آمادگی برای آزمون فروردین و پیش رفتن با برنامه‌ی نوروز (تابلو نوروز و کتاب نوروز) باعث می‌شود نه‌تنها مطالب فراموش نشوند بلکه با این مطالعه می‌توانند برای امتحانات نیم‌سال دوم آماده شوند.

Menu