دوران جمع‌بندی و فلسفه‌ی آن

افراد در تمام طول زندگی خود نیاز مبرم به برنامه‌ریزی با رعایت اصول آن را دارند. باید توجه داشت که نیاز به برنامه‌ریزی در دو موقعیت کاملاً متضاد احساس می‌شود.

دوران جمع‌بندی و فلسفه‌ی آن

افراد در تمام طول زندگی خود نیاز مبرم به برنامه‌ریزی با رعایت اصول آن را دارند. باید توجه داشت که نیاز به برنامه‌ریزی در دو موقعیت کاملاً متضاد احساس می‌شود:

1. تنگنای زمانی، به علت فشردگی و انباشته شدن کارها و الزام انجام آن‌ها در زمانی کوتاه

2. بلاتکلیفی در انجام به‌موقع و صحیح کارها به دلیل در اختیار داشتن زمان زیاد و طولانی و هدر دادن فرصت‌های در دسترس یا به عبارت دیگر غفلت در مدیریت زمان.

دانش‌آموزان در دوران تحصیل ضمن این‌که از این قاعده مستثنا نیستند باید در سال‌های آخر تحصیل و خصوصاً روزهای نزدیک به آزمون‌ها که در تنگنای زمانی قرار می‌گیرند، توجه ویژه‌ای به برنامه‌ریزی دقیق تحصیلی داشته باشند. اگر در این مورد سهل‌انگاری کنند و توجه به برنامه‌ریزی نداشته باشند به‌شدت از هم‌سالان و هم‌کلاسی‌های خود عقب می‌مانند و با از دست دادن فرصت‌های طلایی از دست‌یابی به آن‌چه حق آن‌هاست بازمی‌مانند.

خوشبختانه کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) برای دانش‌آموزان از تمام مقاطع تحصیلی و در طول دوره‌ی تحصیلشان برنامه‌ریزی درسی صحیح و به‌هنگام کرده است. دانش‌آموزان هوشمند و زیرک با پیروی از آن و رعایت قواعد اجرای آن در زمان و مکان مناسب از مزایای بالایی برخوردار می‌شوند.

یکی از زمان‌هایی که دانش‌آموزان سال چهارم معمولاً در تنگنای زمانی قرار می‌گیرند و علاقه‌مند هستند که تمام درس‌های 12 سال تحصیلی گذشته‌ی خود را که در آزمون ورودی دانشگاه نیاز دارند تکرار، مرور و بازیابی کنند، یک ماه مانده به آزمون‌های ورودی دانشگاه است.

الف) تمام مباحث از درس‌هایی که بیش‌ترین بودجه‌بندی کنکور سراسری را پوشش می‌دهند و احتمال طرح سؤال از آن‌ها در آزمون مشابه آینده وجود دارد، مرور کنید و یاد بگیرید.

ب) به دلیل آسایش فکر و خاطر خود و اطرافیان، دوست دارید تمام درس‌های 12 سال گذشته‌ را حداقل یک بار در این دوره‌ی کوتاه یک‌ماهه مرور کنید.

ج) نیاز دارید که در زمان کوتاه یک‌ماهه تا آزمون ورودی دانشگاه‌ها بازیابی خوبی از آموخته‌های‌تان داشته باشید.

د) مهم‌تر از همه آرزو دارید از آن‌چه حق شماست بیش‌تر عایدتان شود؛ یعنی در دانشگاه بهتر و رشته‌ی مورد علاقه‌تان که احتمالاً در حالت عادی دست‌نیافتنی است قبول شوید.

تمام این‌ها دست‌یافتنی است به شرط آن‌که در این فرصت کوتاه یک‌ماهه به آزمون‌های ورودی دانشگاه که زمان بسیار مناسبی است، روش سه روز یک‌بار به روش قلم‌چی را بدون حذف یا اضافه کردن اجرا کنید. این برنامه شامل آزمون‌های هجده‌گانه است که در سه قسمت مناسب وضعیت دانش‌آموزان به شرح زیر تعریف شده است:

1. قسمت زودهنگام برنامه

2. قسمت به‌هنگام برنامه

3. قسمت ضروری یا اجباری برنامه

این برنامه در سایت کانون برای همه قابل دسترس است. شاه‌کلیدی که دانش‌آموزان را به موفقیت نزدیک می‌کند اجرای دقیق و به‌موقع برنامه است.

Menu