روش جمع‌بندی در ماه آخر

روش جمع‌بندی سه روز یک‌بار در ماه آخر شامل سه مرحله است.

روش جمع‌بندی در ماه آخر

روش جمع‌بندی سه روز یک‌بار در ماه آخر شامل سه مرحله است:

مرحله‌ی اول: آزمون دادن

در این مرحله شما زمان خود را به دوره‌های دو یا سه‌روزه تقسیم می‌کنید و صبح روز اول را آزمون می‌دهید. البته این آزمون باید یک کنکور جامع باشد و بهتر است شرایط کنکور نیز به طور کامل شبیه‌سازی شود.

مرحله‌ی دوم: تحلیل آزمون و برنامه‌ریزی

در این مرحله شما پس از یک استراحت کوتاه آزمون خود را تحلیل می‌کنید و در هر درس مبحث‌هایی را که اشتباه جواب داده‌اید یا نتوانسته‌اید جواب دهید مشخص می‌کنید؛ بعد از تحلیل آزمون برای مدت‌زمان باقی‌مانده یک برنامه‌ی جامع بنویسید و برای برنامه‌ریزی جامع به نکات زیر توجه کنید:

1. باید در طول دو و نیم‌روز مطالعه به طور تقریبی 25 ساعت مطالعه کنید و اگر یک و نیم‌روز فرصت دارید باید تقریباً 15 ساعت مطالعه کنید و سعی کنید 30 درصد زمان خود را به درس‌های عمومی و 60 درصد را به رفع اشکال درس‌های اختصاصی بپردازید.

2. برنامه‌ریزی را دقیق انجام دهید. مثلاً بنویسید از چه ساعت تا چه ساعتی و کدام نیم‌روز کدام درس باشد و از هر درس بیش‌تر چه مبحثی بخوانید و از چه منابعی استفاده کنید.

مرحله‌ی سوم: اجرای برنامه

در این مرحله باید برنامه‌ی شما به طور دقیق اجرا شود و نگران ضعف و دوره‌ی مطالب نباشید؛ چون هر ضعفی که داشته باشید در آزمون‌های بعد معین خواهد شد.

Menu