نکات طلایی برای ماه آخر کنکور

حتماً آزمون‌های سه روز یک‌بار را با شرایط درست یعنی همان موقعیت و شرایطی که ممکن است از نظر روحی و جسمی در آزمون‌های سراسری با آن روبه‌رو شوید برگزار کنید تا نتیجه‌ی آزمون واقعی شود.

نکات طلایی برای ماه آخر کنکور

1. از آن‌جا که فقط یک ماه تا زمان کنکور باقی مانده است برخی فکر می‌کنند نمی‌توانند نتیجه‌ی خوبی بگیرند و درس خواندن را رها می‌کنند و برخی هم با بی‌میلی این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین کسانی که درست و منطقی از فرصت استفاده می‌کنند خیلی سریع نتیجه‌های‌شان تغییر می‌کند.

2. به دلیل این‌که بیش‌تر روزها تعطیل هستید فرصت بسیار مناسبی برای مطالعه خواهید داشت و این می‌تواند در نتیجه‌ی شما تغییر زیادی ایجاد کند؛ اما این‌که در ماه جمع‌بندی به طور دقیق چه‌کاری انجام دهید اهمیت بسیار زیادی دارد.

3. سعی کنید دست‌کم در روز 11 ساعت و درنهایت 13 ساعت درس بخوانید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، علتش این است که وقت تلف می‌کنید نه این‌که وقت ندارید. پس برای خودتان برنامه‌ریزی دقیقی از قبل معین کنید و خودتان را مقید به انجام آن کنید.

4. به بودجه‌بندی سؤال‌های کنکور سال‌های قبل توجه کنید و اگر تابه‌حال مبحثی از درس‌های اختصاصی را اصلاً نخوانده‌اید بهتر است آن را با مشورت مشاور خود و توجه به بودجه‌بندی کنکور به آن اهمیت دهید و اگر یک درس عمومی را تا حالا نخوانده‌اید می‌توانید آن را بخوانید. بیش‌تر سعی کنید با خواندن مطلب‌های اصلی درصد خود را افزایش دهید.

5. حتماً آزمون‌های سه روز یک‌بار را با شرایط درست یعنی همان موقعیت و شرایطی که ممکن است از نظر روحی و جسمی در آزمون‌های سراسری با آن روبه‌رو شوید برگزار کنید تا نتیجه‌ی آزمون واقعی شود.

6. بعد از برگزاری آزمون سه روز یک‌بار

آزمون را برای خودتان تصحیح کنید و نتیجه‌ها را به طور دقیق استخراج کنید و با تحلیل دقیق آزمون در هر درس سؤالاتی را که به آن‌ها پاسخ نداده‌اید یا اشتباه پاسخ داده‌اید مشخص کنید و دلیل آن‌ها را بیابید و بی‌دقتی‌های خود را برطرف کنید.

Menu