نیم‌سال دوم بیش از پیش لذت ببریم

همه‌ی شما دانش‌آموزان، نیم‌سال قبل و امتحانات نیم‌سال اول را با بهترین نتایج پشت سر گذاشتید اما چند نکته را سعی کنید از همین ابتدای نیم‌سال دوم با جدیت پیگیری کنید تا بیش‌تر از پیشرفت خود لذت ببرید.

نیم‌سال دوم بیش از پیش لذت ببریم

همه‌ی شما دانش‌آموزان، نیم‌سال قبل و امتحانات نیم‌سال اول را با بهترین نتایج پشت سر گذاشتید اما چند نکته را سعی کنید از همین ابتدای نیم‌سال دوم با جدیت پیگیری کنید تا بیش‌تر از پیشرفت خود لذت ببرید:

۱- تحقق اهداف خود را در کارنامه‌های‌تان جست‌وجو کنید و علل را بیابید. عزمتان را بیش از پیش جزم کنید و هدفتان را روی کاغذ بنویسید یا به روی دیوار اتاقتان بزنید و هوشمندانه به سویش حرکت کنید.

۲- در دوران امتحانات نیم‌سال اول تمام درس‌ها را مطالعه کردید و مهارت‌های خود را به سطوح مطلوبی رساندید. از این به بعد روزخوانی‌های‌تان را کامل به انجام برسانید. به خصوص در درس‌های اختصاصی و حداقل ۲۰ تست و تمرین از مباحثی که آن روز فراگرفته‌اید تمرین کنید.

۳- با تجربه‌ای که از ترم اول کسب کرده‌اید متوجه شده‌اید که حضور مستمر در آزمون‌ها یادگیری‌تان را دوچندان می‌کند. پس سعی کنید این کار را ادامه دهید و در تمام جلسات آزمون حضور یابید و آن‌چه را یاد نگرفته‌اید یا به دلایلی نتوانسته‌اید بخوانید در جلسه یاد بگیرید.

۴- ارزیابی‌های‌تان را کامل انجام دهید تا زحمات‌تان همچون میوه‌هایی خوش‌رنگ و آب‌دار به ثمر بنشیند و خطاهای خود را شناسایی کنید و از پشتیبان خود برای حلشان کمک بخواهید. ارزیابی را طوری انجام دهید که اگر دوباره همان آزمون را از شما گرفتند بتوانید ۹۰ درصد پاسخ‌گویی داشته باشید.

۵- از نکته‌برداری و خلاصه‌نویسی و حاشیه‌نویسی استفاده کنید. کتاب خودآموزی و دفتر برنامه‌ریزی‌تان بهترین دوست شما خواهند بود تا از درس خواندن لذت ببرید. پس جایی مناسب برای دفتر برنامه‌ریزی‌تان روی میز کارتان مشخص کنید.

۶- با استفاده از اطلاعات دفتر برنامه‌ریزی و کارنامه‌ها و ارزیابی‌های‌تان برنامه‌ی هفتگی و روزانه‌تان را متعادل کنید و به ورزش و تفریحات سالم بپردازید. البته همیشه ابتدا اولویت را به برنامه‌ی درسی بدهید.

Menu