دوستان خود را گلچین کنید

استفاده از برخی از این کتاب‌ها برای‌تان مفید بوده و به پیشرفت شما در آزمون‌ها کمک کرده است. تعدادی از این کتاب‌ها هم بوده‌اند که شاید تأثیر چندانی در پیشرفت شما نداشته‌اند.

دوستان خود را گلچین کنید

یک ترم از سال تحصیلی جدید گذشت و شما در طول این ترم از کتاب‌های متفاوتی استفاده کردید.

استفاده از برخی از این کتاب‌ها برای‌تان مفید بوده و به پیشرفت شما در آزمون‌ها کمک کرده است. تعدادی از این کتاب‌ها هم بوده‌اند که شاید تأثیر چندانی در پیشرفت شما نداشته‌اند.

حال که یک ترم و چندین آزمون گذشته است مسلماً می‌توانید کتاب‌های‌تان را دسته‌بندی کنید و مفیدترین و بهترین آن‌ها را برگزینید.

وجود چندین کتاب آموزشی و تستی برای یک درس در قفسه‌ی کتاب‌های‌تان نه‌تنها برای‌تان مفید نخواهد بود بلکه شاید شما را با مسائلی روبه‌رو کند که خوشایند شما نیست. از جمله‌ی این موارد ناخوشایند این است که وجود چندین کتاب برای یک درس در کتابخانه‌تان باعث می‌شود در زمان مطالعه‌ی آن درس، ذهنیت شما این باشد که برای یادگیری بهتر این درس موظف هستید تمام مطالب موجود در همه‌ی کتاب‌ها را مطالعه کنید و به تمام سؤالات این کتاب‌ها پاسخ دهید؛ اما هنگام عملی کردن این هدف‌گذاری متوجه خواهید شد این کار به زمان بیش‌تری نیاز دارد و باعث می‌شود نتوانید به مطالعه‌ی درس‌های دیگر بپردازید و از برنامه‌ای که برای خود دارید کمی عقب بیفتید. در این زمان شما مجبور خواهید شد که برای مطالعه‌ی درس‌های دیگر و عقب نماندن از برنامه‌ای که برای خود دارید مطالعه‌ی این کتاب‌ها را نصفه و نیمه رها کنید. روز جمعه وقتی به عملکرد هفته‌ی قبلتان می‌نگرید تا برای هفته‌ی جدید برنامه‌ریزی کنید به یاد خواهید آورد که مطالعه‌ی تعدادی از کتاب‌های‌تان نیمه‌کاره باقی مانده و این امر شما را آشفته می‌کند و اجازه نمی‌دهد برای هفته‌ی جدید منطقی برنامه‌ریزی کنید.

شما وقتی برای یادگیری یک مبحث چندین کتاب را مطالعه می‌کنید و به سؤالات چندین کتاب پاسخ می‌دهید متوجه می‌شوید که مطالب این کتاب‌ها تا حدودی نزدیک به هم هستند و مطالعه‌ی همه‌ی آن‌ها در عین این‌که برای‌تان مفید نیست، وقت‌گیر هم هست و می‌تواند انرژی زیادی از شما بگیرد و شما انرژی کافی برای مطالعه‌ی همه‌ی درس‌ها نداشته باشید.

پس بهتر است برای شروع ترم جدید نگاهی مجدد بر منابع مطالعاتی خود بیندازید و کتاب‌های مفید و مؤثر در پیشرفت‌تان را که به منزله‌ی دوست خوب شما هستند، گلچین کنید و بقیه‌ی کتاب‌ها را از قفسه‌ی کتاب‌های خود حذف کرده و با ذهنی شفاف‌تر نیم‌سال دوم را آغاز کنید.

Menu