هیچ اتفاقی، اتفاق نیست!

بیایید کارنامه‌ی چند آزمون را با هم مقایسه کنیم و جدول جمع‌بندی هدف‌گذاری را کامل کنید. کدام درس‌ها خوش‌رنگ‌ترند؟ کدام درس‌ها طرفدار پروپاقرص رنگ آبی هستند و همیشه آبی می‌پوشند؟ کدام درس‌ها سبز ...

هیچ اتفاقی، اتفاق نیست!

بیایید کارنامه‌ی چند آزمون را با هم مقایسه کنیم و جدول جمع‌بندی هدف‌گذاری را کامل کنید. کدام درس‌ها خوش‌رنگ‌ترند؟ کدام درس‌ها طرفدار پروپاقرص رنگ آبی هستند و همیشه آبی می‌پوشند؟ کدام درس‌ها سبز و آبی می‌پوشند؟

بیایید امروز با رنگ آبی بازی کنیم. هیچ فکر کرده‌اید چرا این درس‌ها آن‌قدر خوش‌رنگ هستند؟ من که دوست داشتم همیشه کارنامه‌ام آبی‌رنگ بود و نتیجه‌ی تلاشم را مداوم با چشم لمس می‌کردم.

من که مطمئن هستم این موفقیت نه اتفاق بوده و نه شانس و نه ربطی به تیزهوشی شما دارد. دفتر برنامه‌ریزی‌تان را بیاورید و با جدول جمع‌بندی هدف‌گذاری مقایسه کنید. خوب بررسی و فکر کنید.

درس‌های خوش‌رنگ، همیشه رنگ خود را مدیون تلاش بسیار، تداوم در تلاش و نیز استفاده از روش‌های عملکرد خوب و مناسب هستند، نه جیز دیگری!

با نگاهی دقیق‌تر یادتان می‌آید در این درس‌ها یا برنامه‌ی منظمی داشته‌اید و بسیار تلاش کرده‌اید یا در این تلاشتان صبورانه مداومت به خرج داده‌اید یا در زمان کافی از روش‌های مناسب و خوبی استفاده کرده‌اید. بیایید برای هر درسی که موفق بوده‌ایم به صورت واقع‌گرایانه و نه خوش‌بینانه و نه بدبینانه، دلایل خود را به ترتیب بنویسید. این تفکر درباره‌ی روش‌ها، علاقه‌ی روزافزونی در شما ایجاد می‌کند. در برنامه‌ریزی از بهترین دفتر و قلم‌های‌تان برای مطالعه‌ی آن درس استفاده ‌کنید. روش‌های‌تان را دنبال ‌کنید و هر هفته هدف‌گذاری بهتری برای این درس‌ها داشته باشید.

حال این دلایل را جمع کنید و سعی کنید برای درس‌های زرد و قرمزرنگ کارنامه‌تان نیز به کار ببرید.

Menu