آزمونهای جامع با توجه به منطق خاصی که دارند و نیز ویژگیهای خود به برنامهریزی متفاوتی احتیاج دارند. محدودیت زمان و حجم مباحث دو ویژگی اصلی آزمونهای جمعبندی هستند؛ بنابراین منطق برنامهریزی مطالعاتی برای این آزمونها باید اولویتبندی باشد تا بتوان در زمان محدود، بیشترین میزان از مباحث را مطالعه و شاید مرور کرد.
داشتن هدف، یکی از موارد انگیزشی است که به اجرایی شدن برنامهها کمک شایانی میکند؛ ولی باید توجه داشت، هدفگذاری اگر اصولی باشد میتواند منجر به نتیجهی مثبت شود.
هدفگذاری درست، زمانی صورت میگیرد که به گذشته با اسناد موثق نگاه کنید و با شناخت درست منابع برای آینده تصمیم بگیرید.
سند موثق آزمونها، جدول جمعبندی هدفگذاری است که دادههای آن با تکیه بر کارنامهی آزمونها و بهعبارتی میزان توانایی شما در پاسخگویی به سؤالات هر درس و درواقع میزان یادگیریتان به دست آمده است.
منابع در اختیارتان کتاب درسی، کتابهای کمکآموزشی، تکنیکها و البته مهمتر از همه «زمان» است.
تصمیمگیری برای آینده باید واقعبینانه باشد. برای تک تک درسها چند از ده خود را بنویسید، نقاط قوت و چالشی خود را پیدا کنید. روی این دو متمرکز شوید و برای آزمونهای جامع هدفگذاری کنید.
تثبیت و بهبود چند از ده درسها در آزمونها هر دو به معنی پیشرفت است.
در انتخاب چند از دهها واقعبین باشید و هوشمندانه هدفگذاری کنید.