در جام جهانی آموزشی صعود کنید

ما در جام جهانی فوتبال در مرحله‌ی گروهی حذف شدیم و با وجود درخشش والیبالیست‌های کشورمان در لیگ جهانی به فینال صعود نکردیم، اما در آموزش وضعیت فرق می‌کند. شما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از ...

در جام جهانی آموزشی صعود کنید

ما در جام جهانی فوتبال در مرحله‌ی گروهی حذف شدیم و با وجود درخشش والیبالیست‌های کشورمان در لیگ جهانی به فینال صعود نکردیم، اما در آموزش وضعیت فرق می‌کند. شما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از مرحله‌ی دبیرستان به دانشگاه صعود کنید، آن هم در گروه مورد علاقه‌ی خود.

شاید شنیده باشید که می‌گویند فلان تیم به دلیل نداشتن دوره‌ی مناسب آماده‌سازی یا بازی‌های تدارکاتی قوی نتوانست خوب ظاهر شود. در آموزش هم، دوران آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی وجود دارد.

دوران آماده‌سازی همان تابستان و بازی‌های تدارکاتی و آزمون‌های تابستان است.

مصاحبه با قهرمان‌های دوره‌ی قبل را در ادامه بخوانید:

پويا براهيم باستاني، رتبه‌ی 1 كشور، كنكور 92

به نظرم تابستان را بايد به درس‌هايي اختصاص داد كه بعداً يادمان مي‌ماند و از خواندن درس‌هاي صرفاً حفظي خودداري كرد. درس‌هاي مفهومي مانند زيست پايه، فيزيك و رياضي را در تابستان كار كردم .

كنكور امسال نشان داد كه اگر كسي زمان نقصاني را سر جلسه رعايت كند و به مديريت زمان سر جلسه از طريق زمان‌های نقصاني عادت نداشته باشد به شدت وقت كم مي‌آورد.

 

مريم مجردثاني، رتبه‌ی 4 كشور، كنكور 92

از دوم دبيرستان به صورت منظم در آزمون‌ها شركت مي‌كردم. تابستان روزي 9 تا 10 ساعت درس مي‌خواندم. 70 درصد از زمان مطالعاتي خود را به اختصاصي‌ها دادم و بقيه‌ی زمان را به عمومي‌ها اختصاص دادم.

در درس‌هاي اختصاصي، زيست پيش‌دانشگاهي را پيش‌خواني كردم و هم‌چنين تمام درس‌هاي سال دوم و سوم را نيز خواندم.

درس‌هايي كه روي آن‌ها تمركز ويژه كردم فيزيك، رياضي و هندسه بود و در تابستان خود را در اين درس‌ها قوي كردم.

در درس‌هاي عمومي، در زبان فارسي مشكل داشتم و تابستان را به زبان فارسي اختصاص دادم.

 

پرديس اوليازاده، رتبه‌ی 5 كشور، كنكور 92

از سوم دبيرستان در آزمون‌ها شركت مي‌كردم. در تابستان طبق برنامه‌ي مدرسه، زيست پيش و فيزيك پيش را مطالعه كردم.در درس‌هاي عمومي نيز دين و زندگي و ادبيات پيش را مي‌خواندم.

در درس‌هاي پايه، درس‌هايي كه بر آن‌ها تسلط داشتم، فقط تست كار مي‌كردم.در درس‌هايي از پايه كه احساس مي‌كردم هنوز مطلب را بلد نيستم، ابتدا مطلب را از روي كتاب و جزوه مي‌خواندم و پس از آن تست حل مي‌كردم.

در مورد ساعت مطالعه‌ام بايد بگويم كه روزهايي كه خانه بودم تا 10 ساعت هم درس مي‌خواندم.

اگر نسبت ساعت مطالعه‌ي عمومي‌ها و اختصاصي‌ها را بپرسيد، بايد بگويم كه بيش‌تر زمان را در تابستان به اختصاصي‌ها دادم.

روزهايي كه مدرسه مي‌رفتم، 4 الي 5 ساعت درس مي‌خواندم.

 

امیدوارم شما هم در جام جهانی بعدی که تیر 94 برگزار می‌شود به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌ی خود صعود کنید.

Menu