بهترین ها را از برترین ها یاد بگیرید (2)

داوطلبان عزیز! فرصت مناسبی تا زمان برگزاری کنکور در اختیار دارید تا با یک برنامه ریزی حساب شده و حرکت در راستای برنامه ی راهبردی به اهداف خود دست یابید و موفقیت در کنکور را برای خودتان رقم بزنید.

بهترین ها را از برترین ها یاد بگیرید (2)

داوطلبان عزیز! فرصت مناسبی تا زمان برگزاری کنکور در اختیار دارید تا با یک برنامه ریزی حساب شده و حرکت در راستای برنامه ی راهبردی به اهداف خود دست یابید و موفقیت در کنکور را برای خودتان رقم بزنید. در این بازه ی زمانی ، تشخیص اولویت ها و انجام کارهای مهم و استفاده از تجربه های دانش آموزان موفق می تواند به شما کمک کند تا با انجام بهترین کارها و روش ها، با آرامش بیش تری به موفقیت در کنکور نزدیک شوید.

رتبه های برتر کنکور روش های موفقی دارند و مطالعه ی کامل کتاب های درسی را یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت خود می دانند. در این مقاله سعی شده است آلبومی از روش های موفق رتبه های برتر کنکور از زبان خودشان در اختیار داوطلبان کنکور قرار بگیرد.

توجه به سه مرحله ی ادراک، تثبیت و تسلط

 

مهشادسادات رفیعی، رتبه ی 4 انسانی در کنکور 92

قبل از حل تست سعی می کردم کتاب درسی را به طور کامل بخوانم. می دانستم وجه مشترک من با داوطلبان دیگر فقط کتاب درسی است. اولویت تمرکزم روی کتاب درسی بود، سپس به سراغ کتاب آبی می رفتم. وقتی کتاب های آبی را می خواندم و به مشکلی برمی خوردم، سعی می کردم از پاسخ نامه ی کتاب استفاده کنم. گاهی از درس نامه های کتاب هم نکات را درمی آوردم. در آخر اگر پاسخ نامه قانعم نمی کرد از کتاب درسی کمک می گرفتم.

مهدی زارعی، رتبه ی 10 تجربی در کنکور 92

توصیه می کنم که دانش آموزان سعی کنند بعد از یاد گرفتن متن کتاب درسی، نکات مفهومی و ترکیبی را استخراج کنند و خودشان سؤالات را پیش بینی کنند. بررسی کامل سؤالات آزمون های کانون و تسلط روی آن ها، باعث پیشرفت زیادی در درس ها می شود.

روژان ربانی، رتبه ی 7 ریاضی در کنکور 92

من سعی می کردم تمرین هایی را که معلم می داد حل کنم، اما مرحله ی تثبیت برای من هنگامی بود که درس را می خواندم و دوباره تمرین ها را با توجه به چیزهایی که یاد گرفته بودم، حل می کردم. اگر می توانستم آن ها را خوب تحلیل کنم، مطمئن می شدم که به مرحله ی تثبیت رسیده ام.

پویان مینایی، رتبه ی 4 ریاضی در کنکور 92

با بررسی تست های کنکورهای سراسری سال های گذشته با دید طراحان سؤال آشنا شدم. توصیه ی من به دانش آموزان، تمرین و تکرار کتاب های هفت کنکور است. من با استفاده از این کتاب ها متوجه شدم سؤالات کنکور هر سال پله به پله کامل تر می شود.

Menu