استراتژی مطالعه برای آزمون 11 بهمن

علت این است که در 7 فروردین‌ماه آزمونی مشابه آزمون 11 بهمن یعنی مباحث پایه‌ی نیم‌سال اول خواهید داشت. پس بهتر است برای آزمون 11 بهمن طوری درس بخوانید که در آزمون 7 فروردین در هیچ درسی صفر کیلومت...

استراتژی مطالعه برای آزمون 11 بهمن

برای آزمون 11 بهمن توصیه می‌کنم در دو هفته طوری درس بخوانید که مباحث نخوانده نداشته باشید.

علت این است که در 7 فروردین‌ماه آزمونی مشابه آزمون 11 بهمن یعنی مباحث پایه‌ی نیم‌سال اول خواهید داشت. پس بهتر است برای آزمون 11 بهمن طوری درس بخوانید که در آزمون 7 فروردین در هیچ درسی صفر کیلومتر نباشید و درس نخوانده (سفید) نداشته باشید.

سعی کنید در آزمون 11 بهمن در هر درسی یک گام (حتی کوچک) به جلو بردارید و در همه‌ی درس‌ها پیشرفت کوچک داشته باشید که در طبقه‌بندی درس‌ها و مباحث با رنگ‌‌ها به نتیجه‌ی زیر برسید:

سفید (نخوانده‌ها) :       قرمز

قرمز :       زرد

زرد  :       سبز

سبز   :      آبی

آبی  :      حفظ جایگاه

در مرحله‌ی بعد در این دو هفته اگر وقت اضافه داشتید می‌توانید یک گام دیگر به جلو بردارید و درسی را به وضعیت خیلی خوب و خوب برسانید؛ ولی هیچ‌گاه در مطالعه‌ی یک درس افراط یا تفریط نکنید. هیچ درسی را فدای درس دیگر نکنید. به طوری که مثلاً یک یا دو درس شما در حد عالی باشد و بقیه‌ی درس‌ها نخوانده و ضعیف بماند.

با این روش در آزمون 7 فروردین‌ماه درس نخوانده نخواهید داشت و در آن زمان می‌توانید همه‌ی درس‌ها را به بالاتر از رنگ قرمز  برسانید.

Menu