کامنت‌های (دوران جمع بندی نوروز برای کنکوری ها)-آیدا علی بخشی

در این مطلب قصد داریم، نکات مهمی را که درباره استفاده بهتر از دوران جمع بندی نوروز وجود دارد مرور کنیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

کامنت‌های (دوران جمع بندی نوروز برای کنکوری ها)-آیدا علی بخشی

دغدغه هایی که گاها هرکدام از ما با آنها در طی مسیر رو به رو میشویم، ممکن است که فقط دغدغه و سوال ما نباشد و بسیاری از افراد هم مسیر با ما هم با آن چالش مواجه شوند.

مشورت کردن درباره چالش ها و دغدغه هایی که طی مسیر با آنها مواجه میشویم،  کمک بسیار زیادی در جهت حل آن مسئله برای ما و افرادی است که با آن مواجه هستند و همین اهمیت مشاوره را به ما نشان میدهد.

در این مطلب قصد داریم، نکات مهمی را که درباره استفاده بهتر از دوران جمع بندی نوروز وجود دارد مرور کنیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

کامنت‌های (دوران جمع بندی نوروز برای کنکوری ها)-آیدا علی بخشی


آیدا علی بخشی

دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه 29 منطقه دو کنکور انسانی 1400



 کامنت کاربر: سلام آقای قویدل میشه بگید شما دقیقا تو دوران جمعبندی چطور میخوندید؟ 

 

محمدحسین قویدل: با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز چون همه دروستان رو خوانده اید به آسانی می‌توانید برای کنکور اردیبهشت خودتون رو آماده کنید من خودم یک ماه مانده به کنکور مطالعه جدیم رو شروع کردم یعنی 14 ساعت و تونستم زیر 100 منطقه رو به خودم اختصاص بدم و روشم هم سه روز یک بار بود یعنی یک هفته درس هایی که نخوانده بودم و همچنین درس هایی که نیاز به مرور داشتند رو در این بازه خواندم سپس با استفاده از زمان نقصانی تونستم به نتیجه برسم سعی کنید در این بازه هر چی میتونید کنکور بزنید.

 

سلام به همه ی دوستان عزیزم. سال نو مبارک. امیدوارم که تا کنون از فرصت تعطیلات خود استفاده مناسبی کرده باشید. همانطور که می دانید، دوران نوروز، چه برای داوطلبان کنکور اردیبهشت و چه داوطلبان کنکور تیرماه، دوره جمع بندی بسیار مهمی به شمار می رود. استفاده مناسب از این دوران برای همه دانش آموزان، با هر شرایطی، وضعیت آن ها را نسبت به قبل به طور محسوسی تغییر می دهد. اما تلاش کردن به تنهایی، موفقیت شما را در کنکور تضمین نمی کند. باید یاد بگیریم که چگونه و با استفاده از چه راهبردهایی، هوشمندانه تلاش کنیم؟ در زیر نکات مهمی را که برای استفاده بهتر از این دوران وجود دارد، با هم مرور می کنیم.

 

هدف خود را مشخص کنید.

بیشتر شما برای هردو کنکور ثبت نام کرده اید. اگر هدفتان بیشتر روی کنکور اردیبهشت متمرکز است، نیاز است از دوران جمع بندی نوروز خود به شکل فشرده تری استفاده کنید. حل کنکورهای سال های گذشته و تحلیل آن ها بخشی از کار شما در این دوران است که باید به شکل 2 یا 3 روز یک بار بسته به پایه و سطح خود، آن را در برنامه خود قرار دهید. اما اگر هدفتان کنکور تیرماه است، بیشتر دوران جمع بندی نوروز شما بهتر است صرف جمع بندی مفصل پایه دهم و یازدهم و نیمسال اول پایه دوازدهم شود. اما اگر قصد دارید در هردو کنکور شرکت کنید و نتیجه هرکدام که بهتر شد، بر آن اساس انتخاب کنید، باید برای هردو کنکور کاملا آماده باشید.

 

مرور پایه به پایه انجام ندهید.

برای دروس دهم و یازدهم، مرور جداگانه نداشته باشید. دروس این دو پایه با یکدیگر مرتبط هستند. اگر بخواهید ابتدا دهم و بعد پایه یازدهم را مرور کنید، امکان ارتباط برقرار کردن و پیوند دروس را از دست می دهید. همچنین مطالب، بیشتر فراموش می شوند. بنابرین سعی کنید دروس این دو پایه به شکل ترکیبی در برنامه شما قرار بگیرند.

 

در همه آزمون های جامع شرکت کنید.

دوران جمع بندی، صرفا دوره مطالعه نیست. بخش بزرگی از این بازه زمانی به ارتقای سرعت در حل تست و تقویت مهارت های آزمون دادن اختصاص دارد. بنابرین از اهمیت شرکت در آزمون های جمع بندی غافل نشوید. حتی اگر به منابع آزمون به شکل کامل نرسیده اید، در آزمون شرکت کنید و وضعیت خود را در قسمت هایی که مطالعه کرده اید، بسنجید.

 

اهمیت آزمون جمع بندی نیمسال اول دوازدهم را دست کم نگیرید.

حتی اگر هدفتان کنکور اردیبهشت است، آزمون جامع پایه دوازدهم و مطالعه برای آن، فرصت بسیار مناسبی برای تقویت نقاط ضعف در پایه دوازدهم و آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی شماست. 

 

تحلیل آزمون های جامع را جدی بگیرید.

ممکن است برخی از شما، تا کنون آزمون های خود را آنطور که باید تحلیل نکرده باشید. اما نگران نباشید. تحلیل آزمون به طور کلی نقش پررنگی در تسریع پیشرفت شما دارد اما تحلیل آزمون های جامع در مقایسه با سایر آزمون ها مهم تر است. اگر آزمون های جامع خود را تحلیل نکنید، شرکت کردن یا شرکت نکردن شما در آزمون فرق چندانی نخواهد داشت. بنابرین برنامه جدی برای تحلیل آزمون ها داشته باشید. نقاط قوت و  ضعف خود را در آزمون ها ارزیابی کنید، به مشکلاتی که حین آزمون با آن ها مواجه می شوید، توجه کنید؛ سوالات را مو به مو و کامل بررسی کنید. تا به شکل دقیق این آزمون ها را بررسی نکنید، متوجه نمی شوید ایراد کارتان کجاست و ممکن است همین اشتباهات را در جلسه کنکور نیز تکرار کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تعداد کم اشتباهات شما در کنکور از جمله مهمترین عواملی است که باعث می شود نتیجه خوبی بگیرید و تحلیل دقیق آزمون های جامع به شما فرصت می دهد تا حد زیادی این اشتباهات را کاهش دهید.

 

برای تحلیل خود راهبرد داشته باشید.

مرور نکات تحلیل آزمون های جامع اهمیت دارد بنابرین نکات بسیار مهمی را که از تحلیل هر درس به دست می آورید، در یک دفتر یادداشت کنید تا بعدا بتوانید به آن ها برگردید.

 

به اضطراب خود توجه و آن را مدیریت کنید.

کاملا طبیعی است که با نزدیک شدن به کنکور، احساسات مختلفی را تجربه کنید. حتی اگر هدفتان کنکور اردیبهشت نباشد هم ممکن است نگرانی و اضطراب بالایی داشته باشید. استرس اجتناب ناپذیرترین قسمت این دوران و احساس مشترک همه شماست. اما شما برای بهتر کردن نتیجه راه حلی به جز بیشتر و درست تر تلاش کردن و مدیریت احساسات خود ندارید. کنکور قطعا آخرین چالش شما نخواهد بود و بعد از کنکور، استرس و نگرانی شما تمام نمی شود. بنابرین سعی کنید با استفاده بهتر از فرصتی که "الآن" پیش روی شماست، نتیجه را به زمان خودش بسپارید و روی زمان حال تمرکز کنید. مطمئنا با تلاش درست و حفظ خونسردی در زمان حال و در جلسه کنکور، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.


اگر شما هم توصیه ای دارید، در کامنت ها اضافه کنید.

سالی سرشار از موفقیت و خوشبختی برای شما آرزو دارم.



سپاس از توجه شما، آیدا علی بخشی.

دانشجوی رشته ی روان شناسی دانشگاه تهران


ارتباط با ما

برای رزرو پشتیبان ویژه و آشنایی با خدمات مشاوره و برنامه ریزی، لینک صفحه پشتیبان ویژه را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .



Menu