کامنت های( تابستان، فرصت طلایی برای شروع)-آیدا علی بخشی

در این مطلب قصد داریم درباره اهمیت مطالعه در تابستان بگوییم. امیدوارم که مطالب بیان شده برای شما مفید واقع شود.

کامنت های( تابستان، فرصت طلایی برای شروع)-آیدا علی بخشی

دغدغه هایی که گاها هرکدام از ما با آنها در طی مسیر رو به رو میشویم، ممکن است که فقط دغدغه و سوال ما نباشد و بسیاری از افراد هم مسیر با ما هم با آن چالش مواجه شوند.

مشورت کردن درباره چالش ها و دغدغه هایی که طی مسیر با آنها مواجه میشویم،  کمک بسیار زیادی در جهت حل آن مسئله برای ما و افرادی است که با آن مواجه هستند و همین اهمیت مشاوره را به ما نشان میدهد.

در این مطلب قصد داریم درباره اهمیت مطالعه در تابستان بگوییم. امیدوارم که مطالب بیان شده برای شما مفید واقع شود.


کامنت های( تابستان، فرصت طلایی برای شروع)-آیدا علی بخشی




آیدا علی بخشی

دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه 29 منطقه دو کنکور انسانی 1400



کاربر: تراز برترای عزیز بنظرتون آزمون از مهر شرکت کنم؟روش درس خوندتون چجوری بود؟

پاسخ کاربر: از تابستون آزمونو شروع کن خیلی خیلی جلوت میندازه و باعث میشه خیلی درس خوندنت هدفمند‌تر شه.


سلام به همه دوستان عزیزم. همانطور که متوجه شدید در این مطلب قصد داریم به اهمیت شروع از تابستان برای کنکوری های 1403 بپردازیم. امیدوارم که از این مطلب استفاده کنید و در نهایت هر سوالی داشتید، در قسمت کامنت ها بنویسید.


اولین موردی که باید به آن توجه کنید، این هست که از ابتدای مسیر به انتهای مسیر فکر کنید. هدف شما چیست؟ می خواهید در انتهای مسیر به چه چیزی برسید؟

فکر کردن درباره ی اهداف باعث می شود تا کمتر به بیراهه برویم و بتوانیم از همان ابتدا، اقدامات لازم را برای رسیدن به مقصد انجام دهیم.


یک سال برای رسیدن به هدف، نه فرصت کمی است نه زیاد. اما نحوه ی استفاده از این فرصت ها اهمیت دارد. باید طوری عمل کرد که در انتها از تمام آنچه در توان داشته ایم استفاده کرده باشیم.


در ابتدای راه، پر از ابهامیم. این ابهام گاهی اذیت کننده به نظر می رسد. اما خوب است بدانیم لازم نیست از همین ابتدا، همه چیز را بدانیم. باید در جریان باشیم و جست و جو کنیم. سعی کنیم از رتبه های برتر، مشاوران با سابقه و افراد مطلع درباره سوالات و ابهامات خود بپرسیم. مطالب سایت های معتبر مانند سایت کانون هم منبع خوبی برای پاسخگویی به سوالات ماست. سعی کنیم طی مسیر به تدریج ابهامات خود را کم و کمتر کنیم.


از ابتدای مسیر با شناخت سطح خود، منابع مناسبی برای دروس تهیه کنیم. توجه کنیم که اگر سطح ما متوسط باشد کتاب های سطح پیشرفته یا ساده و پایه ای، برای ما پاسخگو نیستند. پس به تهیه منابع مناسب توجه کنیم.


از شرایط برنامه ریزی و اصول آن آگاه باشیم. اگر اصول برنامه ریزی را نمی دانیم، پرس و جو کنیم تا رفته رفته کیفیت برنامه مان را ارتقا دهیم. در عین حال بدانیم که اگر بهترین برنامه را هم داشته باشیم اما به آن عمل نکنیم، فایده ای ندارد.


مرور مناسب داشته باشیم و صرفا دروس را مطالعه نکنیم.


سعی کنیم آزمون بدهیم. در عین حال بدانیم تنها فایده ی آزمون دادن، آشنایی با سطح سوالات کنکور نیست. بلکه مهارت های زیادی به ما می دهد.


ممکن است اوایل به درس خواندن عادت نداشته باشیم. باید از کم شروع کرد تا به زیاد رسید. پس از همان ابتدا برای خود، برنامه سنگین در نظر نگیریم. برنامه ای منعطف داشته باشیم که در آن به درس، تفریح و بخش های مختلف زندگیمان فضای کافی داده شود.


بهتر است از همین ابتدا، خودمان را از حواشی دور کنیم. اگر موضوعی باعث می شود تا حواس ما از هدفمان پرت شود، بهتر است آن را کنترل کنیم.


خودمان را از همه چیز محروم نکنیم. این درست است که هدف ما برای ما اهیمت زیادی دارد اما در کنار تلاش برای رسیدن به هدف، ما نیاز به یک زندگی متعادل داریم. اگر بتوانیم با کنترل کردن سایر موضوعات و فعالیت ها، مثل داشتن اکانت در برنامه های مختلف، یا بسیاری از فعالیت های دیگر، به طور جدی برای رسیدن به هدفمان هم تلاش کنیم، نیازی به حذف آنها نیست. 


در این مقاله سعی کردم به مهمترین نکاتی که برای شروع نیاز داریم بدانیم را ذکر کنم. اگر شما هم تجربه ای دارید، در قسمت کامنت ها ثبت کنید.

 امیدوارم که قوی شروع کنید و قوی تر ادامه بدهید.


با تشکر از توجه شما🙏🏻💐

آیدا علی بخشی

دانشجوی رشته روان شناسی دانشگاه تهران


ارتباط با ما

برای رزرو پشتیبان ویژه و آشنایی با خدمات مشاوره و برنامه ریزی، لینک صفحه پشتیبان ویژه را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .

Menu