چگونه دردوران جمع بندی پیشرفت و بازدهی داشته باشیم ؟ (2)

خلاصه نویسی‌ها را مرور کنید. این دوران مناسب این است که بار دیگر، درس‌های خوانده شده را مرور بکنید تا به تسلط بیشتری برسید.

چگونه دردوران جمع بندی  پیشرفت و بازدهی داشته باشیم ؟ (2)

چگونه دردوران جمع بندی  پیشرفت و بازدهی داشته باشیم ؟

(بخش دوم )

*مباحث مهم‌تر را مرور کنید. بعضی مباحث هستند که بیشتر در کنکور مطرح شده اند، اگر شما تست‌های کنکور را تحلیل کنید، متوجه می‌شوید که کدام مباحث، پرتکرار بوده اند. هرقدر مبحثی پرتکرار‌تر باشد، درجه‌ی اهمیت آن هم بالاتر است؛ پس حتما بخشی از وقت خود را به این مباحث اختصاص دهید.

*تست هایی که قبلا اشتباه زدید را بار دیگر مرور کنید. دوران جمع بندی وقت مناسبی است برای اینکه برگردید و تست هایی را که قبلا اشتباه زده بودید بار دیگر حل کنید و به تحلیل آن‌ها بپردازید این کار باعث می‌شود که آن اشتباه را دیگر تکرار نکنید.

*خلاصه نویسی‌ها را مرور کنید. این دوران مناسب این است که بار دیگر، درس‌های خوانده شده را مرور بکنید تا به تسلط بیشتری برسید. اگر بخواهید دوباره درس‌ها را از روی کتاب بخوانید، کار زمان بری است، پس بهتر است در این زمان از خلاصه نویسی‌ها و یادداشت برداری‌ها و نکاتی که روی آن‌ها هایلات کشیدید استفاده کنید.

*برنامه ریزی و زمان بندی درسی درستی داشته باشید. زمان جمع بندی، زمان استراحت شما نیست. به همین خاطر نباید ساعات مطالعه‌ی خود را کم کنید، بلکه باید آن را افزایش هم بدهید. همان طور که گفته شد، باید در این دوره به رفع اشکال، تست زنی، تحلیل تست و مرور مطالب بپردازید؛ اگر هرکدام از این کارها را انجام ندهید، به مشکل خواهید خورد. حتما واحد‌های تحلیل تست برای خودتان قرار دهید.

*در آزمون‌های جامع شرکت کنید. شرکت در آزمون‌های جامع می‌تواند شرایط کنکور را برای شما فراهم سازد و به شما آمادگی بیشتری دهد.

Menu