چگونه دردوران جمع بندی پیشرفت و بازدهی داشته باشیم ؟ (1)

شما می‌بایست این را بپذیرید که دوران جمع بندی با تمام ماههای قبل و پروژه‌های پیشین تفاوت اساسی دارد پس رویه و عادتهای آموزشی پیشین را تغییر دهید

چگونه دردوران جمع بندی  پیشرفت و بازدهی داشته باشیم ؟ (1)

(بخش اول )

داوطلب عزیز

شما می بایست این را بپذیرید که دوران جمع بندی با تمام ماههای قبل و پروژه های پیشین تفاوت اساسی دارد پس رویه و عادتهای آموزشی پیشین را تغییر دهید

نکاتی که باید در دوران جمع بندی رعایت کنید.

 *از مطالعه مطلب جدید خودداری کنید . در دوره جمع بندی صرفا باید مطالب قبلی را که خوانده اید مرور کنید . هر چند تمایل دارید تمامی کتاب‌ها را به صورت کامل مطالعه کنید ولی این را به خاطر داشته باشید که دوره جمع بندی زمان مناسبی برای انجام این کار نیست !!

 زیرا : الف) زمان کافی برای مطالعه مطالب جدید ندارید . ب) جمع بندی فرصتی برای تثبیت مطالب قبلی است، شما باید به خوبی از این فرصت استفاده کنید . زیرا در صورت تثبیت مطالب یادآوری آن مطالب در کنکور راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد؛ اگر هم تثبیت به درستی انجام نشود یادآوری مطالب سر جلسه برای شما خیلی سخت خواهد شد و در پاسخ به سوالات شک خواهید داشت.

*نکته دومی که باید در این دوره به آن توجه کنید: این است که در این زمان باید علاوه بر مرور مطالب به تست زنی هم بپردازید ولی شیوه تست زنی در هنگام جمع بندی با زمان‌های دیگر مقداری تفاوت دارد. تست هایتان را باید زمان دار بزنید؛ برای مثال باید تمام تلاشتان را بکنید که 25تست ادبیات را در 20 دقیقه پاسخ دهید( طبق زمانی که در کنکور دارید)

*آزمونهای سه روز یکبار را شرکت کنید ،زمان بندی را فراموش نکنید و تست‌های هر درس را طبق زمان معین شده‌ی آن درس در کنکور بزنید. بعد از اتمام آزمون، حتما آن را تحلیل کنید تا بدانید در کدام سؤالات مشکل دارید و در کدام مباحث ضعف یا قدرت دارید و درصد هر درس را محاسبه کنید؛ این کار باعث می‌شود بتوانید سطح خود را حدس بزنید.

*کنکور‌های سال‌های قبل را تحلیل کنید تا متوجه شوید سوالات در چه سطحی قرار دارند. هر چقدر با چیزی آشنایی بیشتری داشته باشید، تسلط شما درآن بیشتر می‌شود. شما هرچقدر بیشتر تست‌های کنکور را تحلیل کرده باشید، سؤالات آزمون‌ها و خود کنکور را بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری جواب می‌دهید.

Menu