جلسه‌ی جمع‌بندی خانوادگی بگذارید

امتحانات نیم‌سال اول سال تحصیلی مدارس و آزمون جمع‌بندی 26دی کانون، دو کارنامه‌ی بسیار مهم را از عملکردتان به شما می‌دهد.

جلسه‌ی جمع‌بندی خانوادگی بگذارید

نیمی از سال تحصیلی به پایان رسید. امتحانات نیم‌سال اول سال تحصیلی مدارس و آزمون جمع‌بندی 26دی کانون، دو کارنامه‌ی بسیار مهم را از عملکردتان به شما می‌دهد. امروز جلسه‌ی خانوادگی با پدر و مادرتان تشکیل دهید و این دو کارنامه را بررسی کنید. در کدام درس‌ها پیشرفت کرده‌اید و در کدام درس‌ها به توجه و تمرکز بیشتری نیاز دارید؟ چه روشی را برای مطالعه به کار بردید که نتیجه‌بخش بوده است؟

چه کارهایی را در نیم‌سال اول انجام دادید که به‌نظرتان درست نبوده است؟ مثلاً استفاده‌ی بیش از حد از فضای مجازی یا تلویزیون.

چه کارهای جدیدی را در نیم‌سال دوم برای پیشرفت درسی انجام می‌دهید؟ درباره‌ی تمام این‌ها با هم گفت‌وگو کنید و نکته‌ها را بنویسید. این نیم‌سال برای شما بسیار مهم است. اگر نتیجه در نیمه‌ی اول خوب بوده است، باید آن را حفظ کنید و اگر رضایت‌بخش نبوده است، باید نتیجه را در این نیمه تغییر دهید. مثل مربیان فوتبال عمل کنید. در نیمه‌ی دوم خیلی کارها می‌توانید انجام دهید. نتیجه را می‌توانید تغییر دهید. گل نخورید. گل هم بزنید.

منبع :

Menu