مطالعه‌ی کتاب درسی اصلی‌ترین مرحله‌ی یادگیری است

برای درست‌کردن مجسمه، نیاز است که آموزش‌های لازم انجام شود. اصلی‌ترین چیزی که نیاز داریم یک تکه‌سنگ است.

مطالعه‌ی کتاب درسی اصلی‌ترین مرحله‌ی یادگیری است

برای درست‌کردن مجسمه، نیاز است که آموزش‌های لازم انجام شود. اصلی‌ترین چیزی که نیاز داریم یک تکه‌سنگ است. ممکن است شکل‌های مختلف را بتوان ساخت، انواع تزیینات را به کار برد، مجسمه‌های کوچک و بزرگ ساخت و مدل‌های جدید طراحی کرد؛ اما برای هر مدل و شکلی ابتدا باید سنگ داشته باشیم.

در درس‌خواندن نیز اولین و اصلی‌ترین چیزی که نیاز داریم، کتاب درسی است. ممکن است به شکل‌های گوناگون بتوان سؤالات را طراحی کرده، نکات را جمع‌آوری و اشکالات را دسته‌بندی کرد، همچنین تست‌ها را طبقه‌بندی کرد؛ اما برای درک عمیق و دانستن چگونگی تبدیل متن به تست، ابتدا باید کتاب را صفحه‌به‌صفحه درک کرد.

ممکن است مهره‌هایی سوراخ‌شده به شما داده شود و روش ساخت دست‌بند سنگی را نیز توضیح دهند. با این روش سرعت شما برای ساخت دست‌بند بیشتر می‌شود؛ اما روش ساخت مهره‌ها، اصول کار شماست و شاید این بار قرار باشد گردن‌بندی با فرمولی جدید ساخته شود. پس شناخت سنگ و طریقه‌ی ساخت مهره، برای شما لازم است.

مطالعه‌ی کتاب هرچند ظاهری ساده دارد، اصلی‌ترین مرحله از یادگیری است. هیچ‌وقت فکر نکنید که در مرحله‌ی شروع مطالعه باید به سراغ تست‌های پیچیده و سؤالات عجیب‌وغریب بروید. کتاب‌های تستی و آموزشی که از سؤالات کنکورهای سال‌های قبل استفاده می‌کنند (مانند کتاب‌های آبی کانون) همیشه لازم است؛ ولی همیشه اولویت با کتاب درسی است. پس از مطالعه‌ی عمیق کتاب درسی و نکته‌برداری و تکرار و تمرین می‌توانید منابع مناسب را طبقه‌بندی کرده و ابزار پیشرفت خود را فراهم کنید؛ منابعی مثل کتاب‌های سه‌سطحی و ابزارهای دیگر کانون.

Menu