چگونه مطالعه در منزل را مدیریت کنیم؟

این روزها که به‌جای مدرسه، درس‌خواندن در خانه انجام می‌شود، مهم‌ترین موضوع این است که وضعیت و فضای درس‌خواندن در خانه مهیا باشد.

چگونه مطالعه در منزل را مدیریت کنیم؟

این روزها که به‌جای مدرسه، درس‌خواندن در خانه انجام می‌شود، مهم‌ترین موضوع این است که وضعیت و فضای درس‌خواندن در خانه مهیا باشد. بنابراین لازم است به نکات زیر توجه کنید:

- ابتدا مکان مطالعه‌ی خود را برای درس‌خواندن مناسب کنید. شاید لازم باشد تغییراتی را در اتاق خود انجام دهید یا با مشورت با خانواده جای مناسبی را انتخاب کنید.

- درس‌ها را طبق برنامه‌ی آموزشی تلویزیون بخوانید و اگر درسی در تلویزیون آموزش داده نمی‌شود، آن را در روزهای هفته تقسیم کرده و مطالعه کنید.

- حالا که زمان زیادی برای درس‌خواندن دارید، کارهای ویژه‌ای هم انجام دهید. برای نمونه، درس‌هایی را که در آن‌ها احساس ضعف می‌کنید، با برنامه‌ریزی دقیق‌تر مطالعه کنید و حل تمرین را برای آن‌ها افزایش دهید.

- حتماً از دفتر برنامه‌ریزی برای استفاده‌ی بهینه از زمان و وقت خود استفاده کنید.

- از منابع کمک‌آموزشی استاندارد استفاده کنید و با کمک آن‌ها یادگیری‌های ناقص خود را کامل کنید.

- با بررسی و تحلیل کارنامه‌ی آزمون‌های برنامه‌ای، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و آن‌ها را بهبود بخشید و تقویت کنید.

می‌توانید به سلیقه‌ی خودتان کارهای دیگری را نیز به این فهرست اضافه کنید و آن‌ها را در برنامه‌ریزی روزانه‌تان به کار بگیرید.

Menu