علی امرایی : اهمیت گام آخر

طی تحقیقاتی که از طرف کارشناسان و پلیس راهور انجام گرفته، متوجه شدند که اکثر تصادفات اتومبیل در فاصله 20 الی 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد.

علی امرایی : اهمیت گام آخر

 طی تحقیقاتی که از طرف کارشناسان و پلیس راهور انجام گرفته، متوجه شدند که اکثر تصادفات اتومبیل در  فاصله ۲۰ الی ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد. به نظر من این اتفاق ناگوار ناشی از تفکر راننده‌ها است که رسیدن به مقصد را در ورودی شهر تمام شده می‌دانند و شاید دقت و تمرکزی را که در طول مسیر داشتند را دیگر ندارند. موضوع این است که اتفاقاً در چنین شرایطی می‌بایست دقت عمل بیشتری داشت ، چون مهم رسیدن به مقصد است. اینگونه اتفاقات در ورزش حرفه‌ای هم رخ می‌دهد .

در ورزش دو ومیدانی زمانی که داوران زنگ دور آخر را به صدا در می آورند دونده ها با تمام توان می دوند. و یا در پرش سه گام ،با وجودی که گام‌ اول باید با دقت برداشته شود،اما در گام  سوم است که ورزشکار خود را با تمام قدرت به سمت خط پایانی پرتاب میکند .

 از همه مهمتر در ورزش فوتبال بارها اتفاق افتاده تیمی که خود را برنده رقابت می داند ممکن است به دلیل لحظه‌ایی بی دقتی بازنده از میدان خارج شود. و برعکس تیم آلمان را  میتوان مثال زد که بیشتر مواقع در دقایق پایانی گل پیروزی را زده . البته ناگفته نماند که این پشتکار و جدیّت مردم آلمان ناشی از فرهنگ و تربیت آنها است که دقت و نظم را در این کشور نهادینه کرده است .

داوطلبان کنکوری گام آخر را با قدرت و دقت بیشتری بردارید و در این روزهای پایانی نهایت سعی و تلاش خود را به کار بسته، و در چهارچوب برنامه با روش های شبیه‌سازی کنکور ( سه روز یکبار) تمام آموخته ها و اطلاعات تحصیلی خود را در این مدت بازیابی کنید.

یادتان باشد تنها کسانی طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید که موفقیت هدفشان باشد نه آرزویشان.

 موفق باشید 

            علی امرایی        

  نمایندگی کانون نورآباد لرستان

Menu