تابستانی خنک و هدفمند

تابستان خود را چگونه گذراندید؟ موضوع انشایی آشنا که روایت‌گر 3 ماه دوری از مدرسه است که در شرایط خاص این روزهای ما، تابستان به روزهایی بیشتر از 3 ماه تبدیل شده است.

تابستانی خنک و هدفمند

تابستان خود را چگونه گذراندید؟ موضوع انشایی آشنا که روایت‌گر 3 ماه دوری از مدرسه است که در شرایط خاص این روزهای ما، تابستان به روزهایی بیشتر از 3 ماه تبدیل شده است. اما اصلی‌ترین سوال اینجاست: چگونه در تابستان پیشرفت کنیم؟                

 آزمون‌های تابستان از دو بخش مهم تشکیل شده‌اند:                       

  • نگاه به گذشته

  • نگاه به آینده

در بخش نگاه به گذشته، دانش‌آموزان به 3 درس اصلی پاسخ می‌دهند. از آنجا که درس‌های سال قبل، پایه‌ی اصلی درس‌های سال آینده هستند، دانش‌آموزان در کنار جمع‌بندی درس‌های سال قبل، می‌توانند پایه‌ی درس‌های سال آینده‌ی خود را نیز تقویت کنند.

در بخش نگاه به آینده، فرصتی برای پیش‌خوانی درس‌های مهم نیز وجود دارد. با پیش‌خوانی درس‌های سال آینده، دانش‌آموزان می‌توانند مطالب را در ذهن خود تثبیت کنند و فرصت حل تست بیشتری برای خود مهیا کنند.

علاوه بر مطالب ذکر شده، تابستان فرصتی عالی برای خودشناسی است. دانش‌آموزان می‌توانند نقاط قوت و نقاط ضعف خود را بهتر بشناسند و نقاط قوت خود را تثبیت و نقاط ضعف خود را بهبود بخشند. خودشناسی مهم‌ترین قدم برای برنامه‌ریزی است. دانش‌آموزان می‌توانند با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود، برنامه‌ای منسجم و مشخص برای سال تحصیلی خود داشته باشند. پس می‌توان گفت، با سوالات نگاه به گذشته و نگاه به آینده، می‌توان روزهای داغ تابستان را به تابستانی خنک و هدفمند تبدیل کرد.

Menu