مدیریت زمان، یک مهارت مهم و پرکاربرد

مدیریت زمان از مهم‌ترین کارهایی است که هر دانش‌آموز باید در طول سال و در جلسه‌ی آزمون‌های برنامه‌ای تمرین کند.

مدیریت زمان، یک مهارت مهم و پرکاربرد

مدیریت زمان از مهم‌ترین کارهایی است که هر دانش‌آموز باید در طول سال و در جلسه‌ی آزمون‌های برنامه‌ای تمرین کند، در نهایت در جلسه‌ی کنکور سراسری به خوبی زمان خود را مدیریت کند و سوالی نباشد که در اثر کمبود وقت موفق به پاسخ‌گویی به آن نشده باشد. در این زمینه نکات و تکنیک‌هایی را مطرح می‌کنیم تا به کمک آن‌ها به راحتی زمان خودتان را مدیریت کنید.

مدیریت زمان در امتحانات کلاسی و آزمون‌های جامع تستی

در امتحانات کلاسی زمان در نظر گرفته شده برای امتحان، بیشتر از آزمون‌های جامع تستی است. تعداد سوال‌ها نیز کم‌تر از آزمون‌های جامع چند‌گزینه‌ای است. بنابراین می‌توانید در ابتدای آزمون، همه‌ی سوال‌ها را یک‌بار به صورت گذرا مطالعه کنید و تصمیم بگیرید پاسخ‌گویی به کدام سوال ها را در اولویت قرار دهید. در آزمون‌های جامع تستی اگر بخواهید همه‌ی سوال‌ها را یک‌بار بخوانید وقت را از دست خواهید داد. اما در امتحانات کلاسی می‌توانید این کار را انجام دهید. زیرا زمان امتحانات تشریحی و مدرسه‌ای معمولا بیشتر است.

یک ویژگی دیگر که مدیریت زمان در را آزمون‌های کلاسی در مقایسه با آزمون‌های جامع تستی ساده‌تر می‌کند این است که در آزمون‌های کلاسی قرار نیست بین چند درس مختلف زمان را تقسیم کنید و فقط باید روی یک درس و سوال‌های همان درس تمرکز کنید. در صورتی که در آزمون‌های جامع تستی باید زمان را بین درس‌های مختلف و سوال‌های مختلف تقسیم کنید. در آزمون‌های مدرسه، زمان را روی سوال‌های یک درس تقسیم خواهید کرد.

چند نکته برای مدیریت زمان در کنکور

۱- ابتدا تمام جواب‌ها را به دقت بخوانید و سپس جواب درست را علامت بزنید، شاید پاسخ صحیح، گزینه‌ی چهارم باشد.

۲- هیچ‌گاه سعی نکنید ارتباطی بین پاسخ‌های صحیح پیدا کنید.

۳- آرامش خود را در جلسه‌ی آزمون و کنکور حفظ کنید.

۴- سوالات سخت، زمان‌بر و سوالاتی که پاسخ آن‌ها را بلد نیستید، با علامت‌های متفاوت جدا کنید تا در زمان «وقت اضافه» بدانید باید به حل کدام سوال‌ها بپردازید.

۵-تنها زمانی که اطمینان دارید پاسخی که اول داده‌اید اشتباه است، آن را تغییر دهید.

ابتدا سوالات آسان را پاسخ دهید.

 پاسخ‌گویی هدفمند داشته باشید.

 هنگام برخورد با سوالات سخت روحیه‌ی خود را از دست ندهید.

از تکنیک وقت اضافه و استرانژی بازگشت استفاده کنید.

Menu