نقش درس‌های عمومی برای گروه تجربی و ریاضی

برخی دانش‌آموزان به دلیل وقت بیشتری که برای درس‌های اختصاصی صرف می‌کنند درس‌های عمومی را کمتر مطالعه می‌کنند یا به صورت جدی زمانی را برای آنها در نظر نمی‌گیرند.

نقش درس‌های عمومی برای گروه تجربی و ریاضی

برخی دانش‌آموزان به دلیل وقت بیش‌تری که برای درس‌های اختصاصی صرف می‌کنند درس‌های عمومی را کم‌تر مطالعه می‌کنند یا به صورت جدی زمانی را برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرند. در حالی که اگر آن‌ها از اهمیت و تعداد تست‌های هر قسمت به درستی مطلع باشند، هر روز در برنامه‌ی خود این درس‌ها را به صورت جدی مطالعه می‌کنند. به عنوان مثال در درس ادبیات قرابت معنایی حدود 9 تست یعنی 40%، در درس عربی ترجمه و تعریب 14 تست حدود60%، در درس دین‌وزندگی آیات و روایات 15 تست یعنی 60% و در درس انگلیسی ریدینگ 15 تست حدودا" 68%  را در سال‌های اخیر در آزمون سراسری به خود اختصاص داده‌اند. پس از دانش‌آموزان عزیز می‌خواهم که هر روز در برنامه‌ی خود 30 تا 40 تست قرابت معنایی، خواندن معنی کلمات عربی و انگلیسی را بگنجانند.

مدیریت زمان در درس‌های عمومی از مهم‌ترین نکاتی است که یک دانش‌آموز کنکوری باید به آن توجه کند. هرچه به کنکور سراسری نزدیک‌تر می شویم مدیریت زمان اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند و هنر این است که از زمان باقی‌مانده به بهترین نحو استفاده نمود. مدیریت بهتر نتیجه‌ی مطلوب‌تری به همراه دارد، از این رو اولویت‌بندی مباحث نقش به‌سزایی در زمان‌بندی دارد.

معمولا" دانش‌آموزان دو گروه ریاضی و تجربی وقت بیش‌تری را به دین‌وزندگی و ادبیات اختصاص می‌دهند، به همین دلیل میانگین این دو درس بالا می‌باشد. پس کسب درصد پایین‌تر از 70 یا 75 رتبه‌ی مطلوب را از شما دور می‌کند. در حالی که دانش‌آموزان در درس عربی ضعیف‌ترند، به همین خاطر کسب درصد بیش‌تر در این درس می‌تواند نقش بسیار مثبتی در رتبه‌ی شما داشته باشد.

Menu