نحوه‌ی ارتقای درس‌های موجود در کارنامه‌ی پنج نوع درس

درس‌هایی هستند که در آزمون‌ها و در مدرسه همواره نمره‌ی بالایی داشته‌اید.

نحوه‌ی ارتقای درس‌های موجود در کارنامه‌ی پنج نوع درس

دسته‌ی اول: درس‌های نقاط قوت پایدار

درس‌هایی هستند که در آزمون‌ها و در مدرسه همواره نمره‌ی بالایی داشته‌اید. در این درس‌ها با روش‌های ویژه‌ای درس خوانده‌اید و هدف از بررسی کارنامه‌ی پنج نوع درس، به دست آوردن این روش و تعمیم آن به درس‌های ضعیف‌تر است.

دسته‌ی دوم: درس‌های نقاط قوت

درس‌هایی هستند که مفاهیم را به طور کامل فهمیده‌اید و نمرات به‌نسبت خوبی را کسب کرده‌اید و تنها تعداد تست‌ها و تکرار آن‌ها کم بوده است. برای تبدیل این درس‌ها به درس‌های نقاط قوت پایدار باید تست‌های کنکوری بیش‌تری تمرین شود.

دسته‌ی سوم: درس‌های نیازمند تلاش بیش‌تر 

درس‌هایی هستند که موضوع کلی را فهمیده‌اید اما در مباحث جزئی مشکلات کمی دارید. برای تبدیل این درس‌ها به درس‌های نقاط قوت و نقاط قوت پایدار باید نکته‌خوانی و تست بیش‌تر کار کنید.

دسته‌ی چهارم: درس‌های نوسانی

درس‌هایی هستند که عملکرد شما در این درس‌ها به صورت نوسانی است؛ یعنی در بعضی آزمون‌ها بالا و در بعضی پایین بوده‌اید. برای رساندن این ‌درس‌ها به نقطه‌ی پایدار باید به روش‌های مطالعه در هفته‌هایی که موفق بوده‌اید توجه کنید و با استخراج و تعمیم آن‌ها به یک حالت پایدار برسید.

دسته‌ی پنجم: درس‌های تلنگری

درس‌هایی هستند که در آن‌ها نمرات ضعیفی کسب کرده‌اید. برای جبران این درس‌ها روش‌های موفق را به این درس‌ها تعمیم دهید. باید با جزوه و خواندن کتاب و تست زدن آن‌ها را ارتقا دهید. برای جبران این درس‌ها کتاب سه‌سطحی کمک بسزایی می‌کند.

Menu