آرامش و مثبت‌اندیشی

آرامش مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل موفقیت در هر زمینه‌ای می‌باشد. آرامش در روند موفقیت دانش‌آموزان کنکوری اهمیت بسیار زیادی دارد و نبود آن عامل بزرگی برای عدم موفقیت محسوب می‌شود.

آرامش و مثبت‌اندیشی

آرامش مهم‌ترین و اصلی ترین عامل موفقیت در هر زمینه‌ای می‌باشد. آرامش در روند موفقیت دانش‌آموزان کنکوری اهمیت بسیار زیادی دارد و نبود آن عامل بزرگی برای عدم موفقیت محسوب می‌شود.

آرامش برای دانش‌آموزان نتیجه‌ی چندین عامل است:

آرامش در فضای خانه و جلوگیری از بحث‌های حاشیه‌ای بین اعضای خانواده (وظیفه‌ی پدر و مادر است که فضای خانه را آرام نگه دارند).

مطالعه‌ی کافی و صحیح، ایمان به خدا، امید و انگیزه و.... تاثیر زیادی در آرامش دانش‌آموزان دارد.

دانش‌آموزان و نیز والدین آن‌ها باید واقع‌بین باشند و توقع‌های بیش از حد توان نداشته باشند تا بتوانند در کمال آرامش به مسیر خود ادامه بدهند.

دانش‌آموز می‌تواند هر روز دقایقی را به گوش دادن به یک آهنگ بی‌کلام بگذراند و در همین حین خود را در حال تحصیل در دانشگاه و رشته‌ی مورد علاقه‌اش تصور کند و به این صورت به خود انگیزه و امید بدهد.

دانش‌آموزان باید از تجربه‌ی دیگران درس بگیرند، تجربه‌ی دانش‌آموزانی که از لحاظ درسی و تراز کانونی فوق‌العاده عالی بودند ولی به دلیل نداشتن آرامش در جلسه‌ی کنکور و یا در ماه‌های پایانی نتوانستند نتیجه‌ی دلخواه خود را بگیرند.

در پایان به دانش‌آموزان تاکید می‌کنم که قبل از درس خواندن داشتن آرامش اهمیت دارد. همین سبب می‌شود تا مطالبی را که می‌خوانند با بازده کافی و در کم‌ترین زمان بیاموزند. در غیر این صورت ممکن است ساعت مطالعه‌ی بالایی نیز داشته باشند ولی نتیجه‌ی خوبی نگیرند. پس نقش پررنگ این عامل مهم را فراموش نکنید.

Menu