ایستگاه جبرانی، سکوی پرتاب

یکی از نقاط قوت آزمون‌های برنامه‌ای وجود ایستگاه‌های جبرانی است که انعطاف برنامه را بیش‌تر کرده و می¬تواند سکوی پرتابی برای دانش‌آموزان سخت‌کوش باشد.

ایستگاه جبرانی، سکوی پرتاب

یکی از نقاط قوت آزمون‌های برنامه‌ای وجود ایستگاه‌های جبرانی است که انعطاف برنامه را بیش‌تر کرده و می­تواند سکوی پرتابی برای دانش‌آموزان سخت‌کوش باشد.

هدف از ایستگاه‌های جبرانی در درجه‌ی اول برقراری تعادل در برنامه است؛ زیرا نقاط ضعف و افت مطالعاتی ممکن است برای هر دانش‌آموزی اتفاق بیفتد و در این شرایط ایستگاه‌های جبرانی می­توانند این افراد را به هدف‌گذاری‌شان برسانند تا بتوانند پس از آن متناسب با برنامه ادامه دهند.

نکته این‌جاست که نباید در ایستگاه‌های جبرانی به فکر پیشرفت یا سبقت‌های ناگهانی و غیر معقول باشید. در این بازه ابتدا استفاده از کارنامه‌ی بازیابی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت توصیه می­شود. با این کار متوجه می‌شوید در هر مبحث چه وضعیتی دارید. پس از این مرحله باید با استفاده از فراشناخت به سراغ مطالبی بروید که می­دانید در آن‌ها وضعیت مطلوبی ندارید.

تازه پس از عبور از ایستگاه جبرانی، پیشرفت شما با قدرت شروع می‌شود و می‌توانید مطابق با برنامه و بدون ضعف در مطالب قبل، به طی مسیر مطالعاتی خود ادامه دهید.

Menu