یک، دو، سه، پروژه‌ی سه: به ایستگاه‌های جبرانی خوش آمدید

موتور درس و مشق راه افتاده و چند آزمون هم داده‌ایم و تقریباً وضعیت دستمان آمده است. به‌هرحال نیم‌سال اول به نیمه رسیده و پروژه‌ی جدیدی در راه است.

یک، دو، سه، پروژه‌ی سه: به ایستگاه‌های جبرانی خوش آمدید

کمی از سال تحصیلی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و به‌اصطلاح جا افتاده‌ایم. موتور درس و مشق راه افتاده و چند آزمون هم داده‌ایم و تقریباً وضعیت دستمان آمده است. به‌هرحال نیم‌سال اول به نیمه رسیده و پروژه‌ی جدیدی در راه است. پروژه‌ی سه، پروژه‌ی پایان نیم‌سال اول است. در پایان چه اتفاقاتی می‌افتد؟ 30آبان، 14آذر و 28آذر. نیم‌نگاهی به نمودار پیشروی در برنامه‌ی راهبردی نشان می‌دهد 42 روز مهم را پیش رو داریم. تابه‌حال هرچیزی در برنامه‌ی راهبردی و آزمون‌ها بوده، دوباره خواهیم داشت. اینجا ایستگاهی جبرانی است و فرصتی طلایی:

اگر به هر دلیلی موفق نشدیم بخشی از مباحث آزمون‌های قبل را به‌خوبی بخوانیم و تست بزنیم، در پروژه‌ی سه می‌توانیم.

اگر توانسته‌ایم همه‌ی مباحث آزمون‌های قبل را بخوانیم، در پروژه‌ی سه می‌توانیم آن‌ها را دوره کنیم.

اگر نتایج خوبی در آزمون‌های قبل گرفتیم، در پروژه‌ی سه می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم و این یعنی رشد.

پروژه‌ی سه، مبنای مقایسه‌ای برای سنجش وضعیت پیشرفت ما نسبت به پروژه‌های قبلی است.

با نتیجه‌ای که از پروژه‌ی سه کسب می‌کنیم، می‌توانیم برای پروژه‌ی چهار که آزمون‌های جمع‌بندی است، نقشه‌ی مطالعه بچینیم.

با این حجم از مطالب تکراری که قرار است در پروژه‌ی سه مرور کنیم و آزمون بدهیم، تمرین خوبی برای ایجاد تعادل مطالعاتی خواهیم داشت؛ هم بین تستی و تشریحی و هم در برنامه‌ریزی و نظم مطالعاتی.

اگر قرار است آزمایشی بکنیم یا حتی اشتباهی مرتکب شویم، پروژه‌ی سه، جای مناسبی است. در پروژه‌های بعدی باید درست‌تر از قبل عمل کنیم.

برای اینکه عملکرد مطلوبی داشته باشیم، بهتر است به دفتر برنامه‌ریزی و نتایج آزمون‌های قبل سری بزنیم. با مباحث تکراری قبلاً آشنا شده‌ایم. از این مباحث فهرستی تهیه می‌کنیم که شامل تعداد تست‌هایی است که قبلاً کار کرده‌ایم و نیز شامل ساعت مطالعه‌ی آن‌ها و نتیجه‌ی آزمون‌های قبل است (ترجیحاً چند از ده را ملاک قرار می‌دهیم). حالا بر اساس این جدول، برای بهبود یا حفظ نتایج قبلی می‌توانیم دقیقاً مشخص کنیم چه بخوانیم، چقدر بخوانیم، کی بخوانیم.

Menu