نیم‌سال اول، یک تجربه‌ی درخشان برای موفقیت در نیم‌سال دوم

از 19 مهر ماه که آزمون‌های نیم‌سال اول شروع شد شما بعد از هر آزمون متوجه شدید که در هر درسی در چه وضعیتی هستید، هر آزمون تجربه‌ای شد برای آزمون بعدی.

نیم‌سال اول، یک تجربه‌ی درخشان برای موفقیت در نیم‌سال دوم

از 19 مهر ماه که آزمون‌های نیم‌سال اول شروع شد شما بعد از هر آزمون متوجه شدید که در هر درسی در چه وضعیتی هستید، هر آزمون تجربه‌ای شد برای آزمون بعدی. درواقع همه‌ی معیارهائی که در یک آزمون می‌توانستید بسنجید در آزمون‌های نیمسال اول در کنار هم جمع شده‌اند.

1)تاثیر میزان ساعت مطالعه بر رشد درسی شما در نیم‌سال اول معیاری قابل اندازه‌گیری است. با کمک دفتر برنامه‌ریزی می‌توانید ساعت مطالعه‌ی دو هفته‌ی خود را در کنار کارنامه‌ی آزمون بگذراید و به این نتیجه برسید که برای هر درسی چقدر مطالعه داشته‌اید و چه نتیجه‌ای گرفتید. حالا وقت آن است که برای ساعت مطالعه‌ی هر درس در نیم‌سال دوم تصمیم بگیرید.

2)روش مطالعه‌ی درس‌ها را در ابتدای نیم‌سال اول بلد نبودید، اما اکنون می‌دانید که بهترین روش برای خواندن هر درس چیست، روشی که در زمان مناسب، یادگیری کاملی را برای شما به ارمغان بیاورد.

3) وضعیت شما در هر درس مشخص است. می‌دانید که در کدام درس وضعیت خوبی دارید. اما برای ورود به نیم‌سال دوم باید بعضی درس‌ها را بخوانید تا در یادگیری مفاهیم بعدی کتاب دچار مشکل نشوید.

4)امروز جایگاه خودتان را در مدرسه و در بین سایر رقیب‌هایتان در کشور از طریق آزمون‌ها می دانید. فرق امروز با ابتدای سال تحصیلی این است که جایگاه واقعی خود را می‌دانید، چیزی که بر اساس واقعیات است نه تصورات شخصی شما در مورد خودتان.

5) جعبه ابزار کارنامه، کارنامه‌ی عملکرد شما در نیم‌سال اول است که از ابتدای سال تحصیلی تا کنون بر اساس وضعیت شما برای روز مبادا تکمیل شده است، یعنی همین امروز که باید تک تک این کارنامه ها را دانلود کنید و از آن‌ها برای برنامه‌ریزی نیم‌سال دوم استفاده کنید.

خوب فکر کنید. ابتدای نیم‌سال اول چقدر دستتان خالی بود. چقدر همه چیز مبهم بود. انگار برای رسیدن به هدفتان در یک دنیای ناشناخته وارد شده بودید. اما امروز کلی چراغ کنار شما روشن است. چراغ‌هائی که مسیر شما را برای رسیدن به موفقیت هموارتر کرده است.

Menu