سخت‌کوشی مهم است چون...

گاهی باید به دنیای آموزش، فراتر از مفاهیم آموزشی و تحصیلی سر بزنیم. گاهی باید کمی بیش‌تر جست‌وجو کنیم.

سخت‌کوشی مهم است چون...

گاهی باید به دنیای آموزش، فراتر از مفاهیم آموزشی و تحصیلی سر بزنیم. گاهی باید کمی بیش‌تر جست‌وجو کنیم. یاد گرفتن یک اتفاق ویژه است؛ اما این‌که عوامل مؤثر بر یادگیری را نیز یاد بگیریم، یعنی گام برداشتن در یک راه بزرگ‌تر و جذاب‌تر که مقصدی جز بهتر شدنِ یادگیری ندارد. شناختن این موارد کار را برای ترسیم هدف در هر فعالیتی ساده‌تر می‌کند. هدفِ واضح به انگیزه منتهی می‌شود و انگیزه بهترین همراهِ ما در مسیر موفقیت است.

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه‌های علمی در مورد سخت‌کوشی شنیده و خوانده‌ایم؛ اما چرا سخت‌کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوشی به دلیل تعهد و علاقه‌‌ای که به فعالیتِ در حال انجام به وجود می‌آورد عنصر حیاتیِ موفقیت‌های ماست. بدون سخت‌کوشی باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم.

سخت‌کوشی مهم است چون انگیزه‌ی پیشرفت را زنده نگه می‌دارد. برای شناختن سخت‌کوشی در اولین گزینه باید به آینده نگاه کنیم. فعالیت متمرکز و مداومِ سخت‌کوشانه همیشه تصویر واضحی از رسیدن به هدف را در ذهن ایجاد می‌کند. اگر فقط در زمان حال سخت‌کوش باشم کافی است؟ پاسخ این سؤال را خودِ سخت‌کوشی با انگیزه‌ای که در همه‌ی زمان‌ها به شما می‌دهد خواهد داد.

منبع: www.teachelementary.org

Menu