سخت‌کوشانه در مسیر درست باشید

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه‌های علمی در مورد سخت‌کوشی شنیده و خوانده‌ایم؛ اما چرا سخت‌کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوشانه در مسیر درست باشید

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه‌های علمی در مورد سخت‌کوشی شنیده و خوانده‌ایم؛ اما چرا سخت‌کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوشی به دلیل تعهد و علاقه‌‌ای که به فعالیتِ در حال انجام به وجود می‌آورد عنصر حیاتیِ موفقیت‌های ماست. بدون سخت‌کوشی باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم.

تعیین دقیق اهداف، یک روش کارامد برای افزایش سخت‌کوشی است. گاهی تعیین دقیق اهداف به معنای انتخاب درست‌ترین کار ممکن است. وقتی از میان چندین و چند راه‌حلِ مختلفی که برای رسیدن به یک مقصود دارید، مناسب‌ترینش را انتخاب می‌کنید، هدف‌تان را دقیق و واضح مشخص کرده‌اید. این‌جاست که هدف شما از یک نقشه به یک مسیر تبدیل می‌شود. در این صورت است که می‌توانید سخت‌کوش‌تر باشید.

فرد سخت‌کوش، برایند چند انگیزش درونی خود را برای رسیدن به موفقیت به خدمت گرفته است؛ از شناخت استعداد تا پایداری در مسیر و از صبر تا پیوستگی. وقتی هدف شما به جای وضوح بالا در برنامه، در هاله‌ای از ابهام باشد، ممکن است از سخت‌کوشی شما کاسته نشود، اما این سخت‌کوشی هیچ‌گاه اثر ماندگار نخواهد داشت. یک فرد سخت‌کوش همیشه باید این مهارت را داشته باشد که هدف اصلی خود را از هدف‌های بدلی تمایز بخشد.

انتخاب کار درست و هدف واضح نیز گاهی به سخت‌کوشی نیازمند است. گاهی باید چند عادت قدیمی و نادرست خود را برای رسیدن به محوری‌ترین فعالیت در مسیر موفقیت کنار بگذارید. این کار تئوریِ ساده اما عملکرد دشواری دارد. بدون اتکا به مهارت سخت‌کوشی شاید انتخاب راه و کار درست نیز چندان در دسترس نباشد. سخت‌کوشی همیشه یک برگ برنده است اما نباید این ویژگی تأثیرگذار را برای آزمون و خطاهای پراشتباه به خدمت بگیریم.

انتخاب درست‌ترین کار در میان انتخاب‌های گوناگون نیاز به شناخت دقیق توانمندی‌ها دارد تا بر اساس آن، کاری را انتخاب کنید که در آن ماهرتر هستید، برای‌تان در دسترس است و انجام دادن آن همیشه برای شما دوست‌داشتنی و مهیج است. هدفِ واضح شما باید در جایی قرار داشته باشد که همیشه برای رسیدن به آن یک انگیزه‌ی مهارنشدنی در خود احساس کنید. آن قدر نزدیک که انگیزه‌ی شما مدام رؤیای آن را به ذهنتان بیاورد و آن قدر دور که انگیزه‌ی شما هیچ‌گاه رسیدن به آن را ساده نبیند. سخت‌کوشی در انتخاب هدف و مسیر درست‌تر، به شما کمک خواهد کرد که همه چیز را واضح ببینید و آن گاه تا رسیدن به مقصد بدون در نظر گرفتن هدف‌های بدلی بی‌وقفه به پیش برانید. 

منبع: www.reference.com

Menu